Semlor och hönökaka


Som om jag behövde FÖRLORA en timme denna veckan... I natt blir det sommartid här i USA och faktiskt, det kändes lite som vår. Snön har nästan smält bort, vindarna var lite ljumna och det strilade ner ett sånt där skönt vår-regn... Nästan i alla fall. Sov bort större delen av dagen (vilket jag behövde) och lyckades komma till jobbet en timme för tidigt! Körde runt lite, gick hem och spelade lite dataspel och sen tillbaks. Vicken kväll! Ojojoj, vi var upptagna. Vi räknade alla våra "slippar" )lappen som servitriserna lämnar i köket med beställningen på, och kom framtill att vi födde 96 personer på två timmar. Och då var vi bara tre kockar.... Gissa hur kul det är att städa sen.


Så nu sitter jag här, nyduschad och luktar Oil of Olay-tvål (jag testar ALLA nya tvålar, tandkrämer, diskmedel och en del andra produkter) och ska med stor njutning ta på mig en ren pyjamas (jag har MÅNGA) och sen glida ner i soffan med en iskall Squirt (ungefär som Grappo) och bara döööööööööööö. Jobbar kväll i morgon också vilket betyder att jag kan sova länge och det enda vettiga jag behöver utföra innan jobbet är att åka och köpa syrsor till ödlorna. Yippie!


Börjar bli dags att packa nu. Om en vecka åker jag och innan dess ska jag hinna jobba minst 45 timmar. Nu är den stora frågan, tåg eller flyg mellan GBG och STHLM? Hur som helst lär jag landa hos lilla mamma, slå mig ner vid köksbordet, dricka snabbkaffe, filmjölk och äta en stor hönökaka med brännvinsost. Semla til efterrätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad