Gatukonst me like


Detta e gatukonst som bara alla maste tycka om. I alla fall e det bra mycket mer givande an "Runar brutalt mordad" eller billiga grishuvuden till rasister.


Massa gatukonst jag gillar. Som den i Goteborg, med lille alskade Gustavos minnesruna, fortfarande kvar savitt jag vet. Han var en av alla som dog i branden 1998, for mig var han kramiga killen som bodde pa min soffa och som reste med mig till Colombia, som jobbade med mig varje dag for att gora varlden till en battre plats for alla.

Eller guddotterns idoga skapande vart hon an reser. Avenyn i GBG eller 40th Street i USA. Hon och hennes alskade tillhor dem som gor varlden mjukare, snallare, mer tolerant och som skapar ifragasattande kring krig, djurmissbruk, you name it. All heder at henne och honom.


Eller till sist. De riktiga genierna, de som inte vill provocera eller ens har en uttalad politisk standpunkt. De bara skapar Och som de skapar. Denna gata skulle jag vilja leva pa.

Kommentarer

  1. Dan Park verkar gilla bloggarnas bättre än dagstidningarnas rapportering om Kvällspostenlöpsedlarna. Dessutom ska han i september på Malmö Högskola redigera filmen om Kvällspostenlöpsedlarna:

    http://lidlday.blogspot.com/2007/08/det-svngde-p-bodoni-i-helgen-inhandlade.html

    SvaraRadera
  2. Saknar dig. Tänker på dig. Älskar dig! Tänkte ringa idag, men det blev inte av som vanligt.

    puss och kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad