Svaaaaaaaaaaaal dag

Äntligen. Vädret har gett med sig, det är behagligt, molnigt, svalt. Inte kallt, nej, nej. Tjugotre grader med sol som letar sig fram bland molnen. Vindstilla. Inte fuktigt. Dessutom hart jag inte sett en mus sedan utrotaren var här och lade ut gift. Kanske har de dött nu. Vila i frid. Jag är hemskt ledsen, jag gillar inte att vara ansvarig för massavrättningar av små söta djur, men jag gillar ännu mindre att mitt hem och min kropp tas över av sjukdomsspridande små monster som kan föröka sig i raketfart.

Dr. Phil pratar om att det finns vändpunkter i livet, detta är ett sådant. Jag tror inte att det var det han menade, men så är Dr. Phil också en av de mest avskyvärda predikanterna i vår TV-värld. Därav tar jag mig rätten att helt feltolka hans små teser. Hösten kommer snart, inte på ett tag, men snart. Huset är snart musfritt och Anki kommer.

Hela kroppen känner av gårdagens arbetspass, det var hemskt. Vi som trodde att det skulle lugna ner sig nu när ungarna farit till college. Ack som vi bedrog oss. Och om en timme är det dags igen. Tills dess sitter jag här och slappar med en kopp kaffe och surfar runt bland idiotiska kulturinlägg och typiska sommarmord, diplomatkrig med Israel och bloggar som jag antingen gillar eller hatar. Läser bäggedera. Förresten vill jag läsa Keplers nya deckare, den med de nu icke så hemliga författarna. Kan inte någon skicka med den då Anki-människan tar sig hit?

Kommentarer

  1. Egentligen tycker jag inte man skall tolka dr Phil alls,man skall ignorera honom. Men måste man tolka honom är det helt rätt att feltolka honom.

    SvaraRadera
  2. föräldrarna vill väl ut och roa sig nu när dom äntligen blivit av med tonåringarna...

    Hoppas mössen inte kommer tillbaka - dom har nog bara utvandrat...till Ohio typ...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad