Obegripligt korkad

Sommar på min skogsveranda. Sommaren får gärna återkomma, snarast.
Skurade bordet igår med högtryck. Redo!

Jo, jag är obegripligt korkad eftersom jag inte kunnat blogga på grund av att jag inte hittat ett sätt att nå "nytt inlägg".  Layouten på Blogspot var tydligen för avancerad för mig eftersom hela raden med inloggning försvann. Får väl se om det ens hjälper att nu ha hittat rätt (det berodde inte enbart på dumhet, jag var dessutom inloggad på jobbadressen på jobbdatorn och G-mail har vissa svårigheter att växla mellan olika konton så det är inte helt och hållet mitt fel. Jag skyller på Google.

Sitter på jobbet och svär över internetuppkoppling som min chef bestämt hävdar beror på att min Mac-dator krånglar och jag hävdar att det ändå inte borde bli sådana problem med uppkopplingen. Olösligt verkar det vara. Ibland tror jag det var bättre förr, men det är ju inte sant. Penna och papper eller skrivmaskin skulle aldrig kunna ersätta vad vi kan göra idag - men nog fan var det enklare.

Jag längtar efter sommar. Smärtsamt mycket. Vill bara kunna sitta ute. Promenera i skogen. Gå ner till grannens getter. Ta med datorn ute på morgonen, en kopp kaffe och sitta under parasollet och jobba. Vill plantera blommor, örter och grönsaker. Plocka dill till potatisen, svära över mygg och getingar, sitta under stjärnorna och prata halva natten. Tycker inte att det är för mycket begärt.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.