Ännu en i raden

Sluta röka Som tusen och åter tusen bloggar handlar om i dessa dagar. Vet ni förresten att den 6 i sjätte nästa år så går jorden under? Jodå. För då är det 060606 som blir 666 som är vilddjurets tal och i Joahnnes uppenbarelseboken kan man läsa om allt detta och det är häftig läsning kan jag lova, massa action. Ungefär som det känns i själen när man slutar röka. Som jordens undergång alltså. Första dagen gick ganska bra. Två cigg. Andra dagen (igår) blev... tjoho... massa cigg. Fy skäms. Idag, tredje dagen, två än så länge och klockan är snart tre.
Får bara bli max en till idag.
Blidde det inte, nä. Det blidde två cigg på väg till Hemköp och väl där delade jag och maken upp matpengarna och lekte en lek, var och en köper sin ehen mat, så ser vi vem som fixar godast käk som räcker längst. I makens korg hamnade vita bönor, nudlar, fiskbullar och en halv kyckling. I min hamnade köttfärs och chilisås och pasta (till typ 4 måltider) samt 2 fläskkotletter och juice. Nä, nu ljög jag, den skulle vi dela på. Liksom Coca Colan. Men efter det att maken slevat i sig kycklingen och två burkar vita bönor i tomatsås, och såg på min chilidoftande köttfärssås, så sa han att jag vann. Tyvärr rökte jag två cigg på matresan.
Nu är det seriöst. Rökte vid tiotiden när vi satt och såg ut över hela Stockholm. Och då sa vi att det var absolut sista ciggen. Sen gick vi hem och gömde tobaken. Och sen dess har maken spelat Star Wars och jag backgammon. Det blir en rolig natt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad