Jobbmani


Inte mycket skrivet sista veckan. Är inne på dag nummer nio tror jag av jobbande. Mycket att göra nu när uteserveringen öppnat, mycket mycket. Igår jobbade jag dag, kom hem, satte mig på verandan, öppnade en Cola och sen ringde telefonen och jag fick springa ner till baren igen. Det hade gått alldeles åt helvete i köket. Rob, Regan och Heather sprang runt som yra höns med 20 slippar med matorder uppe. Sprang är fel ord, dom GLED runt. En fritös hade svämmat över och golvet var täckt av olja, alla bord var fulla av burkar och köttbitar och salladsblad och brända bröd och smutsiga tallrikar och knivar och utspilld soppa. En timme senare var golvet och borden rena och vi hade hunnit ikapp med alla orders. Var kvar till nästan elva. Nu är det eftermiddag och jag börjar inte förrän klockan fem. Och tro mig, i afton kommer det att bli värre än någonsin. Rekord är vad jag tror. Ska bli kul.

Annars händer det inte mycket. Naboo och Vader mår bra (ödlorna alltså) och det har blivit sommar på allvar. Kusin kommer hit i helgen med äldsta dottern, det ska bli roligt. Själv vill jag få tid att baka kanelbullar, det längtar jag efter. Har inget pärlsocker, man kanske kan ringla glasyr över istället? Kaffet jag bryggt är alldeles för starkt och maken sover fortfarande. Chattar med Sverige på MSN med gammal kär vän, tack och lov för datorer och uppkoppling. Läser om Bobbys mamma som nu heter Niina och fått ett ansikte tack vare Aftonbladet. Undrar hur hon kommer att få det på kåken? Och mannen sen, Eddy. En skäggig fjant som ser ut som en snäll slöjdlärare. Sadist? Monster? Är det så dom ser ut? Det kunde man aldrig tro säger Svensson och tar en tugga till av frukostfrallan.

Nu börjar det regna. Skönt. Men då blir det nog inget rekord i
baren. Ska skriva lite nu. Listor till baren och lite på mina egna historier.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad