Dream on baby!

Man kan ju utan att överdriva påstå att jag TOTALT tappat det här med bloggen. Skumt. Egentligen har jag mer tid än vanligt (eller, ok, kanske inte, men på sätt och vis) och det saknas inte direkt ämnen att blogga om men ändå! Jag försöker att begränsa tiden jag sitter vid datorn av två skäl - för det första, jag vill inte vara totalt osocial nu när mamma äntligen är hemma, orsak nummer två - sist jag satt mycket vid denna datorn var för 2 månader sedan, snett vid en latop som står på ett köksbord och med arslet på en hård kökssooffa. Det hela resulterade i kraftig muskelinflammation i ryggen och 300 mg Tramadol om dagen, samt tre gram Panodil. Min lever hälsar och tackar NOT.

Min egen rygg säger mig alltså att jag får hålla bloggandet på ett minimum tills jag har en vettig arbetsplats igen. Det hoppas jag blir snart! Tycker verkligen inte om att INTE jobba. Sure, jag ska inte ljuga, om jag hade obegränsade finansiella resurser eller var en lyxhemmafru med rik make - så visst fan hade jag kunnat fylla mina dagar men det hade nog  blivit .... jobb. Av något slag. Skriver gör jag faktiskt en hel del just nu, mer än på länge, men inte bloggerier. Vad? Haha, det får ni (kanske) se någon gång.
Här hemma hos modern sorterar jag. Så till den milda grad att stackarna som EGENTLIGEN bor här, mamma och Rolf, inte hittar någonting längre. Pedagogisk som jag är försöker jag förklara, jo, det finns en tanke med att ha ströbröd på den hyllan och salt bakom redningsmjölet, man kan ha potatisstöten högt upp i ett skåp men osthyveln använder man ofta så det är bra om den är lättillgänlig... ja ni hör själva. Ingen orkar lyssna.

På nätterna sitter jag och tjuvjobbar på jobbet som jag ännu inte har. Det finns väl ingen lag om att tjuvstarta om man gör det i smyg, heller? Skriver mest för hand så att ryggen mår bra. Dagens skämt. Den mår aldrig bra men den är åtminstone inte så dålig som den var efter julens datamaraton. Då kunde jag fan inte gå över trösklar utan att skrika. Tur jag har vänner som har varma vetekuddar och är små förklädda änglar.

Inte mycket nytt, eller jo, massor, men letar som en desperado efter en lösning på mitt boendeproblem. Hade inte tänkt flytta till Sverige, inte nu, men nu är det bestämt så och några alternativ finns inte i nuläget. Mamma är äntligen hemma från sjukhuset och jag leker sköterska och hushållerska och privat kock vilket jag faktiskt, verkligen, helt ärligt tycker om. Känns bra att kunna hjälpa tillbaka litegranna för all den hjälp man fått genom åren. Dock blir jag något fysiskt låst, kan liksom inte åka runt en hel dag och flirta med speditörer och gubbar på båtfraktsfirmor och annat löst folk som kanske, kanske kunde ha hjälpt mig med tips och råd om containerflytt.

Vad jag vill, min dröm, är att fylla en 40 fots container med allt jag har i mitt gamla charmiga hus i Altoona, få en lastbil att köra containern till lämplig hamn här på USA:s östkust, skeppa över hela skiten till Göteborg och sedan lagra det hos en god vän med stora lagerlokaler tills dess att jag hittar egen bostad, igen. Ingetdera av ovanstående vore ett problem om jag bara hade ett fett bankkonto men se det har jag ju icke. So back to beggin´and pleadin´ for all the advice I can get. Please, please, mail me if u have it. Skriv, skriv, mail går bra. varia88@gmail.com.

Måste lösa detta snart. Men inte just nu. Just nu ska jag ta på vinterjacka från Old Navy, ingångna Uggs och promenera ett kvarter bort med sopor (jo, man sorterar alla satans sopor här i Sverige, antar att det är bra men lite jobbigare). Ta en cigg under tiden, njuta av månen som knappt syns. Ta hand om er, friends and foes alike, ses snart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad