Höstkänsla

 Det är alldeles för tidigt. Alldeles för tidigt. Ändå kan jag inte låta bli att älska känslan av höst. Lite stormigt, alldeles gråsvart himmel, ljummet men med lite kyla i vinden. Om det bara inte kom envinter efteråt.... Håller på att städa upp huset innan värdfamiljen kommer hem från semestern. Lyckats släpa hit massa kartonger med saker från förrådet där jag har allt från USA och tanken var väl god... Skulle sortera och så. Poblemet är att nu är hela nedevåningen en katastrofzon och jag leder räddningsarbetet. Jag är också den enda arbetaren. Haha, det går nog bra. En sak i taget...

Lite mer bilder från gårdagens sammankomst med grannar och vänner.




Jörgen. Värd. En av mina äldsta vänner. Pappa till alla flickorna, så många att man tappar räkningren.

Konstig kille, den där Lukas, tycker Naomi.

Moa och Simon mitt i luften.

Pappa utnämner Lina till segrare i baskettävlingen. Två biobiljetter blev priset. Delad etta med syster Melva.

Moa. Inte rädd för något.

Simon & Moa. Grannar & polare.

Camilla, den vackra. Äldsta dottern, mamma till Lukas & Jennifer.

Moa. Lycklig. Som man bara kan vara på en studmatta.
Frida bjöd på Pavlova-bakelser. Så goda att jag åt 2,5.

Pastasallad. Också Frida.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad