Vampyrer, porr, och oändligt mycket gräs

En del har redan förstått det här med True Blood. Somliga av mina vänner har förstått det för länge sedan, de flesta faktiskt. Jag har upptäckt det alldeles nyligen och hoppsan, det var inget bra alls.
Nu är jag tvungen att ge mig själv uppesittarförbud. Efter midnatt får jag inte titta på TV alls. Då måste jag gå och lägga mig. Har hunnit med första och andra säsongen, är ett  par avsntt in i tredje och vill egentligen att det ska finnas tio säsonger. Favorit än så länge?

Lafayette. han är... sassy. Sedan är ju inte svensken fel, Eric alltså. Han kan droppa förbi och bita till när han vill. Porr för tanter? Jo, det är det nog. Jag kunde ha varit utan den där sexscenen när Bill vrider runt nacken på sin gamla flamma - jag vet att det är på film och att hon är vampyr och att hon gillar det men ändå...;(.

Haft några underbara lediga dagar med mycket hjälp här hemma av fjortis nummer ett, av mamma, Rolf, fjortisens föräldrar och hej och hå, vad det har gått undan. Nu är alla kartonger på övervåningen uppackade, kontoret ser ut som ett kontor, allt linne är tvättat, vikt och undanlagt, fjortisen har gjort fint i sitt rum (gästrummet, det tillhör den som bor där för tillfället). Jag och fjortisens mamma har börjat dammbygget vid mitt lilla vattenfall, där en smal liten bäck forsar fram efter regn. Tanken är att få dammen stor nog att aldrig torka ut. Det kommer att ta ett tag, men skam den som ger sig.

Mina röda träskor vid lilla bron vid lilla dammen.
Ignorerade att jag har hjärtfel (trams) och gav mig ut som den storbonde jag låtsas att jag är, och grävde upp två stora ormbunkar nere i mossen (jo, jag har en mosse, flera faktiskt, på tomten). Planterade dem sedan vid ingången till bakverandan. Får se hur det går, bröt av alldeles för mycket av växterna på vägen upp från skogen, men de ska nog ta sig!


Slarvig bild och slarvigt städat, men ni förstår min tanke.

Fjortisen och hennes pappa klippte gräs, med trimmer och gräsklippare. Bensinen och oljan tog slut, men jag tror inte att de var så ledsna för det... jag är hemskt glad över att en del av gräset nu är friserat. Det växer väldigt mycket på två hektar, kan jag säga. Nu behöver jag snart en vedklyv så att jag kan förbereda inför vintern, denna och nästa. Den här vintersäsongen lär jag få köpa torr ved, men jag tänkte använda det som finns på tomten till att elda med nästa år. De som kan sådant säger att då bör jag klyva veden nu och låta den torka uppemot ett år. Det är mycket med det jordiska. Alltså ska jag nu ge mig av till Bon Temps och se lite tantporr/vampyräventyr innan det är läggdags oj, om en halvtimme.

Det är nu frågan om karaktär infinner sig. Jag berättar i morgon hur det gick. Vann True Blood och blodets lockelse eller vann jag och mitt överjag?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad