Springtime


Jo, jag lever och frodas aven om jag inte varit aktiv med bloggeriet, men tro mig - jag har forsokt! Min dator vill inte samarbeta, den vill inte koppla upp sig alls. Massa spyware tror jag. Tar bort och tar bort... Kanske behover jag en ny dator helt enkelt.


Bilen ar ren! Idag har det varit VARMT, just nu ar det nastan midnatt och fortfarande 13 grader ute, ljuvligt. Ledig i morgon, men ska jobba med nya menyn tillsammans med moster. Bestalla ny spis (hyresvarden betalar det mesta, jag betalar lite extra sa far jag en helt ny spis!).


Blev annu en gang berusad efter jobbet nu i lordags. Moster satt kvar i baren nar jag slutade vid ett ocg eftersom hon hade forsprang med 3 Irish Coffee, satte jag i mig en trippel Jaegermeister direkt. Massa ol, fem vodkas, Amaretto, rom och trequila... sen lullade vi hem vid kvart over fyra pa natten. Da hade vi visat alla amerikaner i personalen hur "Grevinnan och betjanten" sag ut och jag hade lyckats sla sonder 7 glas. Inte lika kul att vakna pa sondagen och inte heller att behova jobba hela kvallen. Det gick efter fem avsnitt av "Californication", en ny serie.


Saknar alla i Sverige, men snart kommer mamma och halsar pa. Lilla guddottern ska till Thailand om ett par veckor och jag hoppas hon far en underbar resa utan naturkatastrofer. Sjalv vill jag till havet snart. Mamma, kanske ska vi ta oss en tur till Vastindien eller Jamaica eller Mexico nar du kommer? En vecka i solen pa en strand med paraplydrinkar av farsk frukt???? Eller blir det New York igen? Jag ar inte petig, allt funkar. Nu ska jag sova och drcika juice som jag gjort av morotter, jordgubbar, kiwi och apelsiner...

Kommentarer

  1. Vi får se om vi kommer å besöker dig i år då...
    Får hoppas att plånboken växer lite...

    SvaraRadera
  2. Kom Rulle lelle, och kom Sylvi och Angie och Liam... Please!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad