Halsen och jag.

Vi kommer inte överens nu, jag och min hals. Jag villl må bra och vara pigg, halsen tycker att det är roligare att göra ont, se till att det blir svårt att svälja och ge mig en hel massa feber dessutom.

Halsfluss? Kanske det, kanske. Preciiiis vad jag behöver just nu med inget järn i kroppen (alls, nästan), inflammerade lungor och ett immunförsvar som jobbar treskift på ett kärnkraftverk - och som nu sover på jobbet. Ska gå och träffa söta doktor Tina i morgon. Jag har tur.

Jag har tre underbara läkare, alla tre kvinnor. Doktor Estelle och Doktor Tina och Doktor Michelle i USA. Alla tre har nog räddat livet på mig på olika vis och vid olika tidpunkter. Det är värt att hylla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad