Femtiosju dollar


Nu ligger min biljett till New York i väskan. Femtiosju dollar. Längre ifrån NY är jag inte. Om drygt en vecka tar jag tåget dit och sen ut till flygplatsen. Om jag inte går vilse på Times Square med mina väskor. Klockan är snart två på natten, kom nyss hem efter tolv timmar i baren och sen tre timmar hos kusin diskuternades politik, terror, presidentkandidater och bar skvaller.

Jag är smutsigare än smutsig och ska njuta av en dusch och lite inspelat American Idol. Men jag har redan hört att de röstat ut fel folk denna vecka. Konstigt. Jag röstade ju! Minst tio gånger! Till skillnad från i Sverige så kostar det inget att rösta här, inget överdrivet i alla fall. Bara som ett vanligt samtal och eftersom nästan alla har obegränsade samtal på sina abbonemang här, så kostar det typ inget extra alls. Glöm allt med tio spänn per samtal och sånt trams som dom kör i Sverige. Här ringer alla så inte undra på att de får typ 30 miljoner röster! Gonatt.

Kommentarer

  1. Ja, visst var det skandal att två av deltagarna åkte ur idol igår. Sabrina och Sundance (heter han va??? blir plötsligt osäker)
    Urtrist...

    Ja, och snart åker du!!!! Roligt!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad