Kalla drinkar och mitt i natten

Nu är äntligen den kvällen över, och nog fan käkade folk. Som idioter. Jag lagade mat tills halv två på natten! Slutar egentligen ett men vad gör man när alla tjejerna som jobbat var hungriga och dom hade inte haft en chans att äta under kvällen. Så jag fixade käk till Amanda, Kim, Jodie, Erica, Marc och kusinen. Alla bar grönt under kvällen, både gäster och personal, dessutom Mardi Gras-inspirerade halsband somdet på bilden. Fcik med mig några hem till lillebror och Anki. Kusinen lämnade fina t-shirts till brorsan också, sprit och öltröjor. The real shit, mind you. Nu är jag hemma, tog med mig is och efter en dusch ska jag ta mig en drink, en iskall, mixad Starbucks kaffelikör med vodka. Som en slush puppie för vuxna. Löjligt god. Men den måste mixas så isen blir krossad!

Efter det ska jag stoppa ner de sista grejerna i resväskan, kolla extra noga att mitt handbagage innehåller det den får lov att innehålla och inget mer. I morgon ska jag vara på jobbet halv tio, det är om 7 timmar det... Men efter fyra timmars glidarjobb under brunchen, har jag semester! Därför kommer det att gå utmärkt att steka svenska pannkakor i ottan. Därefter måste jag laga bilen. Den är helt död. Och ja Annika, jag vet... Säg inget. JAg tror jag vet orsaken. I går fick den en psykos när jag parkerade, jag lyckades få igång larmet och kunde inte stänga av det. Lät det dö ut, och sen kunde jag inte stänga av innebelysningen. Efter tjugo minuters lönlösa försök mitt i en rasande iskall snästorm gav jag upp och gick in i värmen. Så i morgon köper jag nog ett nytt batteri till gröna faran.

Det var allt för i afton. Sov gott, alla!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad