Sommar, sol och levande begravda


Jag fattar ingenting. Vad är klockan i Sverige nu? Här i Amerika har vi redan sommartid och som på beställning blidde det sommar idag. Över 20 grader varmt och en gassande sol som väckte alla till liv. Hittade tusen anledningar att gå ut idag, trots att jag borde suttit still och format hamburgare på jobbet, men det var sååååå roligt att gå ut med sopor att jag tillverkade dem. Tömde lådor i förrådet, såna saker. Många rökpauser.

Nu har jag städat och gått igenom gammal post, slängt gammal mat i kylen, packat ner en del frukt och grönt som vi kan använda i baren. Om en vecka är jag i Sverige och äter semlor hos Idun. Hennes konditori (ett av dem, hon har flera i sitt kvarter) har världens godaste. Efter en dusch tänker jag åka ut och midnatts-shoppa på Wal-Mart. Hittade fina skor på Macys, trodde att det skulle kosta 39 plus 18 dollar (57 totalt) men som på så många andra ställen här, hittade kassörskan ny rabatter så jag fick två par snygga vårskor för 35 dollar! Alltså har jag tjänat 22 dollar som jag nu kan köpa strumpor och annat krafs för.


Saker det talades om i baren idag: Kommer Hillary Clinton att ro hem presidentvalet? Ingen tror det, men om hon skulle lyckas, tror alla att hennes man kommer att ta över rollen som senator för New York och blir därmed snäppet under sin fru, men likväl en mycket mäktig man. Igen. Annars pratades det mest om huruvida Jessica Marie Lunsfords mördare borde få dödsstraff eller ej. Hon var nio år när en man vid namn John Evander Couey kidnappade, våldtog och sedan begravde henne levande. Riktigt ruggig historia som upprör alla. Själv är jag ursvensk motståndare till dödsstraff, men den här snubben kunde de kanske begrava i en kista, sätta dropp på honom och sedan låta honom ligga där i några år. Levande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad