Deklarerat!

Äntligen vart det ur världen, självdeklarationen, den amerikanska. Online. Tack och lov för datorer. Nu ska jag vara duktig flicka och skaffa mig en svensk e-legitimation också - får jag vuxenpoäng då?

Fortfarande besöksförbud hos mamma på grund av vinterkräksjuka. I morgon ska hon göra ny CT scan. Ber och ber att inget ska vara allvarligt fel. Vill ha hem henne nu snart. Trist när ingen gnäller över alla saker jag dräller omkring mig på bord och andra ytor. Jag får gå och gnälla på mig själv. Desutom städa upp så att den som var irriterad över röran (jag) blir nöjd och glad.

Har varit med grabbarna och städat kontor idag, det vill säga de städade och jag hejade mest på. Skämdes över att alla som jobbade där fick ta sig fram genom labyrinter av hinkar och flaskor och säckar och hyllor... det vart kaos.

Så grymt häftigt det är att se ett slitet och befläckat plastgolv bli som nytt igen med slip och poleringsmaskiner. Anlita dessa yrkesmän, säger bara det. Länk finns till höger här på bloggen, JRM heter firman. Som att lägga in nya golv, fast långt mycket billigare. Skulle vilja baka något att ta med dit imorgon men tror jag håller mig till e-leg och diska och plocka upp efter hon amerikanskan som drällt saker överallt. En liten bild på dagens golvslipning kan ni få, samma rum som jag tog bild på igår, fast då såg det annorlunda ut!

Lovar att både ta med god middag och hembakat när livet lugnat sig en aning, eller när dygnet fått fler timmat - vilket som nu råkar komma först! Nu sk ajag städa färdigt i skafferiet, disken är klar, en ostmacka ligger färdig som jag får äta med en kopp thé från guddottern, men först när allt är bortplockat, ny duk ligger på bordet och ... satan, där kom morgontidningen. Tjugo lver tre. Jaha. Får snabba mig lite. Fem ska jag vara i säng!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad