Grilltider - Chilltider


Känns att det är sommar på G, alla handlar grillar och utemöbler som galningar. Har varit runt med moster idag, köpte massa kryddor och engelsk lakritskonfekt i Dollar-affären (där ALLT kostar, just det, en dollar). Lite jordgubbar i mataffären (vi var i fem stycken, letade efter kummin som kocken Robin ville ha i sin hemgjorda chili) och lite superamerikansk proviant som jag ska skicka till lillebror i samma paket som en försenad födelsedagspresent till lilla mamma. UPS i morgon, verkar så himla bra i alla reklamfilmer så dom kan få bära paketet till gamla landet. Köpte en grilltång också, en STOR, för en dollar. Grill har vi ingen. Inte ännu.

Dessutom handlade vi massa saker till baren, en paninigrill och steamtable och massa småsaker, 800 dollar där, haha, mosters utgift, inte min. Sen hem, fick färskfångad forell som vi stekte i foliepaket i ugnen, åt med wokade grönsaker och kokt potatis. Underbart gott. Mys och pyssel och en dusch senare sitter jag här och klockan är inte ens elva. Ska skriva lite. Sen titta på American Idol. Jag tror Taylor vinner. Bra så, han är väl rolig antar jag. Äkta. Tror jag. Man vet så lite.

Ska skärpa mig med skriva blogg varje dag. Usch och fy, inte slarva! Maken gullar med ödlorna just nu, ska göra honom sällskap. Vill inte läsa mer om lille Bobby och alla präktiga människor som samlar in pengar och skickar rosor till hans begravning. Ring polisen istället nästa gång grannen slår på frugan eller svågerns ungar har för mycket blåmärken. Då kanske vreden gör någon nytta. Vi kan inte köpa oss fria från skuld. Inte när det gäller Bobby.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad