Stora pistoler och små blommor


Det växer förgätmigej på vår bakgata. Små blå blommor som är så vackra att det nästan gör ont att se dem. Syren, pioner, liljekonvaljer och fläder finns det också och hundar som skäller när man går förbi. Grannen heter Donna och har en lite mopsig hund som heter Gizmo och faktiskt ser ut som en liten gremlin. Eller en ewok. Han är söt.

Jag vänjer mig aldrig vid alla vapen i det här landet. Alla verkar ha stora pistoler. I alla fall alla manliga varelser. Tjejerna koncentrerar sig mer på handväskor och smink och nyaste kjolen från Anthropology. Killarna tar med sig sina stora pistoler till jobbet och visar upp i köket, jämför, rabblar tekniska egenskaper, mest tror jag dom mäter längd. Laddade är dom också, vapnen. Det ger en något att tänka på när man får lust att slänga ut någon från baren. Undrar hur många av de manliga bargästerna som har ett hölster i armhålan eller nere vid foten. Satt vid dörren i lördags, kollade folks leg. Man måste vara 21 för att få dricka. En kille hade trasigt körkort, jag bad om backup-ID och fick se hans Gun Permit. Skumt. Jag är nog ganska svensk. Små blommor är finare än stora pistoler.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad