Det är något konstigt med att vakna tidigt... I alla fall om man heter Ulrika och inte är van. Vaknade halv nio idag, somnade nog vid ett så det är väl inte konstigt alls, men ändå? Nu har jag suttit här och läst nyheter, spelat dataspel, druckit morotsjuice. Och har ändå en hel timme kvar innan jag ska vara på jobbet. Jag kommer att hinna diska och bära upp tvätten i lugn och ro.

Det här med min pistol verkar ha satt griller i huvudet på folk. Antar att jag ska förklara mig!

Jag gillar att skjuta. På skjutbana alltså. Dessutom vandrar jag ofta hem från jobbet mitt i natten i en stad som dräller av crack-pundare, gäng som Bloods och Crips, alla i stan vet att jag tillhör ägarfamiljen till baren där jag jobbar och rånen ökar varje dag. Och här har alla vapen. Visst tycker jag att det är galet med alla vapen, visst skulle jag rösta för ett totalt förbud. Men så är det inte, inte just nu. Och dessutom stör det mig att det bara är MÄN som skaffar sig dessa lätt tillgängliga vapen. Kvinnorna här är så fast i gamla roller att de bara blinkar med sina mascarafransar när man frågar varför de inte skaffat en pistol. Varför skulle de, när man kan köpa handväskor och en ny top?


Jag vill kunna köpa både handväskan, topen och pistolen. Så enkelt är det. Och för alla er kvinnor därute som aldrig avfyrat ett vapen - Do it.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad