I min framtid ska det blomma


Jobba, städa, tv, sova. Jobba, städa INTE, tv, sova. Jobba, städa INTE, tv INTE, sova. Jobba, sova. Jobba, sova. Och plantera lite blommor mellan varven. Igår jobbade jag brunch och lagade Garden Frittata och svenska pannkakor och omeletter och Eggs Benedectine eller hur dte nu stavas. Sen röjde jag och moster på vår uteservering, bar ut stolar och bord, skurade, sprutade vatten... Sen hem, manisk, planterade blommor till verandan, högt dekorationsgräs i rabatten. Regan kom hit, vi stack till dollaraffären och handlade kakor och mera krukor, hem igen, mera plantera. Sen laga middag, fläskkotletter med ris och svamp. Grannen Miss Donna fick en tallrik. Andra grannarna som mest e som White Trailer Trash gapade och skrek. En vacker dag kommemr jag att nita den snubben. Han behnadlar sin lillal rara fru som om hon vore en disktrasa. You fuckin bitch... Ja, ni fattar. Idag har jag ont i ryggen, tacka fan som jag slet. Gick hem tidigt från jobbet. En dusch senare känner jag mig som människa igen. Diska behöver jag. Men först en iskall cola på verandan. I solen. Det är 25 grader varnt och stormvindar. Skönt med andra ord.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad