Hallonsoda och svarta pyjamas

Mjukvarmt, 25 grader och ljumna vindar som blåser genom fönstren, korsdrag med vårvindar, vårstormar. Åska som kommer lite senare, då jag redan är på jobbet. Ut och köra lite innan dess, kanske äta lunch med moster, lägga schema för sommaren. Pussel. Sedan träna Brian, en ny kille som är snäll men lite Bimbo. Vi ska jobba hela kvällen så han ska hjälpa mej att stänga. Igår stängde jag själv, gick och lullade och städade ända till halv tre på natten. Sen räknade kusinen alla pengarna och vi åkte till Scheetz och åt. Jag drack FUFU Berries som smakade hallonsoda och åt en smörgås med kycklingsallad. Jones gör drickor med riktigt socker, ingen corn syrap. Dom smakar som läsk brukade smaka, när man var liten. Sen satt vi och pratade länge, om krig och om Virginia Tech och om hur vi skapar monster som det egentligen var väldigt synd om, en gång för längesedan när ingen såg. Sen körde kusinen hem mig och jag tog på mig min nya svarta pyjamas och tittade på CSI tills solen gick upp.
Nu, efter lite sömn, har jag klätt på mig och ska ge mig ut i världen lite. Leta reda på moster. Såna saker. Det är vår nu. Sommar. Nästan. Och på Courtyarden i baren bor det en liten kaninunge som är alldeles ensam. JAg ställde ut kaninsallad till den lille igår. Måste åka ner och se om han har ätit sin mat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad