Fatal skjutning och mysdag


Hemma igen, varit i full fart i 22,5 timme nu. Ett par natter hos kusinen och hans familj med lek, god mat och mys, sen upp 6.30 i morse for en road trip med mamma. Underbar dag, vi korde genom halva Pennsylvania, gudomligt vackert, stannade pa diner och bestallde eggs & bacom med toast, var pa femtioelva loppmarknader och yard sales i lador, tittade pa massa Amish och kopte frult och gront och blommor av Amish och menoniter, hittade en affar som bara salde anglar... sen hem for att konstatera att min bil droppar transmission fluid, not good. Ska kolla pa verkstad i morgon. Lite sushi att ta med hem, packa upp i raketfart, sen jobba fran sex till tva pa natten.
Fick dessutom veta att en av grabbarna som salde mig min revolver dog uppe pa samma skjutbana som jag, mamma och Ed besokte i veckan. En kula fastnade tydligen, han var dar med sin familj, nagot gick fel och han blev skjuten i huvudet av misstag. Vilket proffs. Bra PR for vapenaffaren. Fruktansvart, kan bara be till Gud att familjen som var med inte inbegrep barn. Han var inte ens trettio ar gammal, sa risken finns. Detta e Pennsylvania, dar man tar med ett flak beer, sin pistol, sin fru och sina ungar for en mysig dag pa skjutbanan... Jag lovar dyrt och heligt att aldrig i mitt liv vara pa en skjutbana samtidigt som en annan manniska om jag inte sjalv valt att vara dar med den personen. Ett ljus for Mike Curty, och hans familj.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad