I found it!

Kan inte tro det e sant. Har hittat laddaren till min digitalkamera. I skapet ovanfor spisen, bredvid glodlampor och delar till en espressomaskin som jag aldrig anvander. Jag och mama tog ut allt ur alla skap i koket eftersom jag (forhoppningsvis) snart ska flytta och jag bestamde mig for att slanga espressomaskinen eftersom den som sagt aldrig brukas. Och bland alla svarta plastsaker fanns den lilla svarta plastsaken som jag letat efter i HELA huset, utom i just det skapet. Men nu satan ska ni fa se bilder. Borjar med nagra fran dagens Brunch i baren.


Detta e Adam, en av de nya kockarna. Han studerar historia pa universitetet, tyst och trevlig och med underbar humor.

En av en hel massa man kan bestalla av oss stackare under brunch-timmarna. French Toast som har Amaretto i smeten, serveras pa ringlad Drunken Syrap (Jim Beam does the trick) samt en massa bacon. Naturligtvis.


Sen kommer ju Chet, som varit med oss hela sommaren och som e mitt privata pet projekt. I WILL make him into a cook... and I never, ever give up. Han har helt klart nagon form av koncentrations-storning och beger sig till La La Land alldeles for ofta, men han e himla intelligent och hur trevlig som helst.

Den som vill inbilla sig att han eller hon kan bestalla en nyttig brunch, kan ju prova Garden Frittata med svamp, lok, paprika, spenat och tomat i omelett och sen lite cheddar cheese on top.

Nu ska jag sova. Om fem timmar ska jag ta bilen, mamma och revolvern och resa i 3,5 timme till Majsens Land i Lancaster County. Kusinen med de fyra barnen bor dar, och vi ska stanna tills onsdag. Pa vagen hem ska vi till Belleville dar alla manoniter och Amish har marknad och man kan handla massa saker nastan gratis. Mest frukt, blommor och gronsaker. Kommer tillbaks da!

Kommentarer

  1. Kul att du hittade laddaren :-))))
    BRA! alltid så kul med bilder på bloggen.
    Blev hungrig av alla bilder, mums...mmm...
    HA så kul i Amish-country nu!!!

    SvaraRadera
  2. Chef, oi chef...I wanna place an order here. I'll have the Adam for brunch and also I'd lika an Adam for dessert and drinks with Adam in the side to top the meal off. Doable? Hell yeah!

    Ha en trevlig resa :o)!

    Kram från betongen

    SvaraRadera
  3. Jaja. Det var väl det jag visste, att mamma skulle hitta laddaren- Så var det ju innan USA också. Jag och din mamma hade bättre koll över var du hade dina saker.....Men skall bli kul att se mer bilder. Försök att inte slarva bort den igen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad