Flytta - igen


I am back. Mycket e det nu. Jobb och fika och mamma som man ju vill prata med och sen ska det shoppas med moster eller drickas mer kaffe eller kastas saker fran hela huset for jag ska FLYTTA! Verkar det som. Huset bredvid min moster blir ledigt. Trevliga radio-paret Jim & Rose ska flytta till Upstate New York och driva en radiostation dar och jag var snabb nog att kontakta snubben som ager huset, en real estate agent, och han sa ja!


Den 1:a november blir det av (verkar det som). Det ger honom en manad att renovera lite vilket behovs. Huset e storre och ett av de Knickerbockers som har de vackra detaljerna. Som fonster som detta (just det pa bilden e fran mitt forra hus), och gamla snidade trappracken. Men badrummet var en katastrof och ska fixas, likasa en del i koket. Men det bastaste av allt, det finns en tradgard! En riktig, hemlig, staketinhangnad bakgard med tomater, syrener, jordgubbar och gran. Det blir fiiiiiiint. Ge mej, som Alex skulle ha sagt.
Nu ska jag dricka kaffe med mamma pa verandan.

Kommentarer

  1. Hej!
    Låter suveränt med nya huset! Nära till jobbet då också. Hälsa Ulla från mig och ha det bra allihopa. kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte nyss på hur mysigt ditt hus var. Kommer du att ha öppen spis i det nya huset också? Hur som helst tror jag att det kommer bli hur bra som helst. Och jag kommer och hälsar på så snart som möjligt (utan bihanget nästa gång så att vi får umgås ordentligt. förra gången blev det ju lite dåligt med det). Jag saknar dig jätte mycket. Efter Thailand i vinter så skulle jag vilja flytta till New York och bo där i några månader. Då skulle jag kunna komma och hälsa på dig ofta. Det vore bra. Ha det fint nu och hälsa Ulla. Puss och kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad