Karlar på morgonen

Jag tror stenhårt på att jag en dag kommer att få tid över för att lägga upp MASSOR av bilder på mitt nya Flickrkonto. Bara inte idag. Det regnar och jag har fått nytt tak på huset. Vaknade av att det stod två främmande karlar utanför mitt sovrumsfönster på andra våningen. (Nej, jag brukar inte se bekanta män där heller, om nu någon trodde det). Det var takläggarna som bestämt sig för att dykak upp sju på morgonen. Jag är bara glad att de kom. Nu kanske jag slipper springa med hinkar och handdukar så fort det regnar.

På torsdag är det Thanksgiving och jag ska stå för potatismos och sparris. Undrar hur många kilo potatis som går åt till sju vuxna och sex barn? Lite spicy guacamole och en ostbricka till kvällen, samt lite svenska wienerbröd till kaffet borde gå att fixa dessutom. Om jag skippar det där med Flickr då. Onsdagen är ledig, men just nu lyser det orange på min veranda så alla Halloween-ljusslingor är förbi bäst-före datum och behöver ersättas med mer juliga ljus. Kratta löv tycker grannarna att man ska göra också, så jag hoppas att det inte blir blött och kallt den dagen.

Sicket blaj. Är för trött för detta. Natti natti, folks.

Kommentarer

  1. Spelar ingen roll om det är blaj som du säger. Kul att läsa om allt du skriver.

    SvaraRadera
  2. Vad karlarna snygga då? haha
    Kram Mikaela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad