Children of the corn

Nu sitter jag i kusinens 'basement och skriver, jag lyckas inte hitta svenska bokstaver, men ni kan nog fatta vad jag skriver i alal fall. Kusinen bor i Lebanon, jo det heter faktiskt det, mitt i vackra bonde-Pennsylvania. Svindlande vackert, massa majs odlas i trakterna, gulliga hus och betande boskap. Det e faktiskt som en reklamfilm, en som handlar om ekologisk mat eller livet p[ landet... Skadad som en annan e, kikar jag efter besatta barn som ska stiga fram ur majsklungorna och bita mig i halsen. Children of the Corn, this is your native land right here. Men som sagt, det e bara fint. Och kusinen med sin ljuvliga fru och deras fyra barn har precis flyttat in i nytt hus som e lika fint det. Stort och rymligt och alldeles deras eget personliga. Inredd fin basement som sagt med monsterdator d'r kusin kan sitta och skriva mitt i natten medans alla andra sover.

I morgon ska vi leka med barn, kanske ta en tur till en antik business, ta med barnen pa glass efter dom varit i skolan. BAra mysa. Jag e stolt over att jag korde hela vagen hit idag, utan att hamna fel! Stanande inte ens for kaffe eller pissepaus. Tre timmar tog det. Nu ska jag terrorisera dom genom att komma ofta! Haha. Nasta roadtrip ska dick riktas East. Jag vill till havet. Jag saknar havet mycket. Lukten av salt, skvalpande vatten, skrikande faglar. Nu ska jag dock vila lite innan alla barnen kommer inramlandes vakna och glada...

Kommentarer

  1. Vi har massa hav här hemma, det är bara att komma, har bäddat i soffan. Lite längre körtid kanske...Hälsa kusin med familj.

    SvaraRadera
  2. Betongen besöker Redington...du är taggad! Kika in på min blogg, så förstår du vad jag menar :o).

    Kramis från Asfalten

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    lycka till med antikviteterna imorgon.
    ha det så bra

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Bor också i Pennsylvania, Allentown om du vet var det är.
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad