Saker

ACCESSOARER
Väska: Massa olika, jag är en väskfreak. Det är matematiskt omöjligt att ha för många handväskor. Senaste kapet är en liten i sjögräs. Tror jag. Söt är den i alla fall.

Plånbok: Nästan lika många som väskor. Gillar bäst de som är som små handväskor så man slipper kånka på stor väska i affärerna. Bögslunga, typ. Så sade vi på 80-talet. Ni som var med vet vad jag menar.

Solglasögon: Har aldrig köpt några dyra, älskar clipons, men mina är försvunna.

TEKNIK

Mobiltelefon: Billigaste möjliga, tror det är en Motorola.

Tv: 28 tums flatscreen. Vill ha widescreen, men de är löjligt dyra här i USA. Varför?

Dator: En svart Dell. Min bästa vän.

BADRUM

Tandkräm: Testar ALLA nya sorter. Kanel är en vanlig smak i detta landet, inte lika illa som det låter.

Tvål: Dove, Neutrogena, massa sorter, flytande och fasta. Me LOVE soap.

Hårprodukt: Schampo? Balsam? Har massa mer men använder det sällan. Som synes.

Huvudvärkstablett: Sova är bättre. Tar nästan aldrig såna piller.

Doft: Fenjal spray deo. Måste importeras från Sverige. Jean Paul Gaultier Hommes. Jag vet. Det är en herrdoft men den är och förblir den bästa.

Hudkräm: Haha, jag har ALLA. Gör slut på en förmögenhet på krämer. Vad kan jag säga, mer än att jag gått på kortison i tio år. Älskar Aloe Vera produkter.

Till ansiktet: Se ovan.

Schampo: Biolage, Herbal Essence med fruktlukter, Redken Soft.... Just nu dessutom specialschampo som var svindyrt men ska vara superbra för fint hår.

MAT OCH DRYCK

Mineralvatten: Mycket bubblor, ingen smak. Club Soda typ.

Vin: Vitt och iskallt

Bröd: Svenskt! Snoddas, hönökaka, rågbröd. Anything, men svenskt.

Choklad: Svensk mjölkchoklad. Alla gånger.

HEMMA

Säng: Queen Size mjuuuuk...

Lakan: Gamla från Ikea, nya från TJ Max.

Porslin: Älskar gammalt, kinky, udda porslin. Samt sådant med organisk form, tex. tallrikar och skålar som ser ut som blommor eller löv.

FÄRDMEDEL

Bil: Jeep Grand Cherokee -94. Grön med rosa Tingeling på bakrutan och blåblommiga svarta stolsöverdrag. Nu vet ni vad som är viktigt på en bil. Inte bensinförbrukning, men färg.

Flygbolag: Jag säger bara Malaysian Airlines.

Taxibolag: Yellow Cab. Jo, det är sant och ascoolt. Man får röka i bilarna också.

MEDIA

Magasin: Oprah, Times, Newsweek

Tv-kanal: Alla hundrafemtiofjorton.

Dagstidning: Altoona Mirror. Ibland.

Sajt: Aftonbladet.se, Expressen.se, DN, se.

ÖVRIGT

Frisörsalong: Olika. Har en favorit men hon är svår att få tid hos. Brukar passa på när hon är full i baren... Inte att bli klippt alltså, bara att beställa tid.

Bank: Altoona First Savings. Med checkhäfte!

Cykel: Nä....

Kom igen Idun. Give it to me. Du är utmanad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad