Åska och varmt i huset


Det blir inte mycket skrivet när solen skiner och man jobbar hela tiden. Har dessutom upptäckt en ny funktion på min kabeltv. Jag kan se hela säsonger alldeles gratis av mina favoritserier! Som Dexter, en seriemördare som är SNÄLL för han dödar bara elaka personer... Haha. Rolig är den i alla fall. Nu har jag sett 12 avsnitt på raken. Och då blir det inte mycket skrivet, nej.

Ljuvligt varmt, i går kväll körde jag upp till det nya köpcentrat för att köpa syrsor och det ligger en bit upp i berget så man kan se hela stan därifrån. Lägg till en himmel som plötsligt blev svart i horisonten, moln som drog in över stan på tio minuter, åska, regn. Åska som får en att undra om rutorna ska hålla, vind som gör en orolig över att träd ska kracha ner på ens bil eller hus. Vackert.

Idag sov jag länge, kokade lite jugoslaviskt kaffe, satte mig på verandan pch läste Blonde av Joyce Carol Oates i skuggan, tittade på elaka grannen som byggde ihop en grill, klappade lilla hunden Gizmo och bara njöt. Åkte till posten, skickade brev till Bilregistret, sen ner till jobbet vid 4. Tränade Pam, och Brandon. Busy hela kvällen, lyckades ändå vara klar vid ett på natten. Kom hem och tyckte direkt att det varmt i huset. Hade glömt att stänga av spisen. Gasspis.

Smaaaaaaaaart.

Kommentarer

  1. Du är en mkt smart flicka. hmmmm..... Låter ljuvligt att sitta på verandan med en god bok och en kopp riktigt kaffe.

    SvaraRadera
  2. Riktigt kaffe, jajamen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad