Taggning!

Taggning!

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “taggade” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit taggade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Och här är sex olika fakta om mig:

1. Jag kan inte sova om jag inte duschar först. I synnerhet inte om jag inte tvättat fötterna. Min moster lider av samma knepiga symptom.

2. Jag vill helst bo i ett slott. Vid havet. Och ja, jag är 42 och ett halvt. Man ska drömma.

3. Jag har pippi på att lägga mig i, till exempel genom att ringa polisen när grannarna skriker och slåss. Som i natt. Har aldrig hört sådana dödsskrik. Illa. Riktigt illa. Önskade att jag hade haft den där pistolen... Kvinna som skrek och man som gapade hotelser. Fyra polisbilar, en brandbil och en ambulans senare kunde jag somna om. Hatar att man måste vara så rädd för skjutvapen här att man inte bara kan gå över och lägga sig i, på gammalt hederligt vis. Men det vågar man inte här.

4. Jag är alltid förberedd på krig eller annan katastrofsituation. Hemma hos mig finns mat för minst ett år av nöd.

5. Jag måste lukta på allt i affären. Öppnar tretton schampoflaskor, tolv hudkrämer osv. Och bara står där, under korkeken, och bara luktar... Som Ferdinand. Varje gång!

6. Jag är en plåga för mina arbetskamrater. Allt måste vara perfekt. Ve den som glömmer att dekorera med persilja! Dom kallar mig The Parsley Nazi. Totally OCD.

Och nu vill jag tagga: Idun. Asfaltis. Jacal. Scyscraper. Fotbollsfrun. Bloggolga. Vem som än vill.

Kommentarer

  1. ha ha, jag luktar också på allt.
    På ÖB kan jag gå i flera timmar och lukta på konstiga sköljmedel och deodoranter.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad