Vår och hallonsoda

Det känns verkligen som vår nu. Varmt och skönt, till och med på natten. Har för en gångs skull inte gjort så mycket idag. Pratade med lilla Anki på telefon och sen med mamma som fyllde år igår. Bra start på dagen.

Sen jobba några timmar, lugnt och trist. Åkte till Giant Eagle och handlade morotsjuice, Squirt, persilja till baren och annat krafs. Tankade bilen full för 51 dollar (344 kronor) och då ska ni veta att jag har en stoooor bil med stor tank. Ska köra ner till kusinen på söndag, det blir första långturen i USA på egen hand. Det brukar ta 3 och en halv timme dit, men för mig tar det säkert mer. Lugnt och stilla ska det gå. Fast inte för sakta för då kan man få böter. Det är alldeles sant.

Körde till baren för att lämna persiljan, åkte sen till bensinstationen Scheetz och handlade milkshakes till alla som jobbade. Och en läsk som Jones tillverkar som heter FuFu Berries. Den smakar precis som svensk hallonsoda. Ännu mer vårkänsla.

På tisdag ska min kollega Ed ta mig med till en annan vapenhandlare som har mycket begagnat. Och till min undrande och totalvägrande broder och till alla andra som undrat.... nej, jag har inte blivit skjutgalen. Jag har alltid varit skjutgalen. Haha.

Snart blommar magnolian utanför mitt köksfönster. Så här fint såg det ut förra våren. Och en del av blommorna har redan slagit ut. Annika tipsade om amerikanska syrener, det ska jag ut och jaga!

Kommentarer

  1. Ett råd från din andra icke biologiska och total icke vägrande bror, köp aldrig begagnat handelsvapen.

    SvaraRadera
  2. Asfalten piper förbi och säger hej :O). Om du undrar över jordspåren jag lämnar efter mig, så beror det på att Lilltjejen och jag precis härjat loss med våra kaktusar och andra växter; klippt ner, satt skott, planterat andra skott som redan fått rötter, planterat potatis och bara njutit av vårtonerna i luften. Jättemysigt!

    Men du, vad ska du med ett vapen till? Bor du i ett område där det känns osäkert eller gillar du bara vapen i största allmänhet?

    Ha en trevlig helg!

    Hälsningar från betongen

    SvaraRadera
  3. Likaledes syster i och själ och hjärta tycker fortfarande att de som är skjutgalna EJ skall ha vapen. Det känns liksom tryggare om det är de som inte är skjutgalna som har hand om vapen. Och Nick det gäller även serber trots att skjutgalenhet är en del av etniciteten.

    SvaraRadera
  4. Puss på dig
    Visst jag flyttar gärna till gruppbostad, om du bor där med i såfall.
    Jag kan städa och du kan skjuta på städningen.....
    Du får ha hur många vapen du vill, vet att du har både vett och sans att hantera vapen på rätt sätt. Och visst kan det säkert vara kul att skjuta på en skjutbana men vapen såsom pistoler och knivar ger mig obehagskänslor, det bara är så. Vi är olika där. Detta är mitt sista inlägg i den frågan, jag lovar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad