Barbeque numero uno 2009

Det sägs vara ogräs, men inte har jag hjärta att rycka bort små violer inte.
Spirea. Eller?

En madonna från loppmarknaden vaktar vinet. Kanske blir det druvor i år.


Döda stubbar kan bli fina med parasiter och lite vildvin.

Och nej, hibiskusarna som stått i källaren hela vintern har nog inte överlevt. Men de får stå ett par dagar till. Kanske återuppstår dom!

Tigeröga heter den gröna busken. Blodlönnen står bakom. Och bägge borde vi ha planterat längre in, men det är smällar man får ta. Fina är dom i alla fall.


Kolibrimatare med nektar. Men det är för tidigt för de små liven. De kommer med värmen som jag tror kommer med guddottern. Just nu lever en koloni små myror av den söta röda drycken.

En sorts tusensköna, tror jag. Undrar om de kommer tillbaka om jag planterar dom i jorden!

Madonnan igen. Bara för att jag gillar henne bakom blodröda lönnlöv.

Lampor som ska lysa många nätter med mycket prat inunder....










Såhär såg det ut i trädgården i söndags då vi hade årets första barbeque.

Kommentarer

  1. Det betyder så mycket för mig att se dina bilder! ser fram emot fler från Lebanon ochså!

    SvaraRadera
  2. En Wisteria vid trappan blir kanonfint!

    SvaraRadera
  3. Så himla fint!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad