Sensommar

Humle och wisteria växer snart upp till sovrumsfönstret. Och alla ljusslingor som gått sönder får sitta kvar eftersom de är inlindade i dessa klätterväxter.

Gräsen har vuxit sig stora i år och detta trots att min hjälpsamme granne lyckades klippa ned dem med gräsklipparen i somras.


Snart är det höst på riktigt och när det är höst i Pennsylvania så bara MÅSTE man ha en massa MUMMOR som jag och moster kallar dom. Tror att alla i Sverige skulle säga krysantemum, här heter de Mums och det blir roligare på svenskengelska.
Fina färger blir det i alla fall.


Solig morgon. Söndag. Nu går vi och äter brunch i baren, på uteserveringen.

Kommentarer

  1. Underbart! Mums kallar vi här för bollkryss. Nu har tydligen tårpilen satt ordentlig fart. Så fint du fått det på framsidan!

    SvaraRadera
  2. Du bor verkligen MYSIGT!!!! Jag VEEET att jag sagt att vi ska komma upp och hälsa på dig i din rest!! Är ju jättenyfiken!!
    Hur långt är det från DC egentligen? Ska Mapquesta på kul.
    DET är en ljuvlig tid nu. Men idag var jag tvungen att sätta lite spänst på min trädgård. All "Morning Glory" fick stryka på foten...
    OCh ja, snart är det dags att skaffa en massa mummor!!
    Kram!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad