Nu kan Anki komma

Nu kan Anki komma. Tvättstugan är spindelfri, tusenfotingsfri och musfri. Jag har sopat och fejat och putsat och skurat och gnuggat. Skakat och sprutat och sopat igen och igen. Det är fullbordat. Nu ska jag duscha i ungefär en timme eftersom jag tror att jag såg minst femtio exemplar av alla spindlar jag någonsin sett på bild. Inklusive tarantellor som ju inte normalt bor i Altoona, men i min källare.... tydligen. Om jag ska tro mina ögon alltså. Operation dagsverke är klart. Hann till och med rensa massa ogräs mellan varven. (Okey, jag sopade och allt det där och var femte minut sprang jag ut i trädgården så att alla elaka och ondsinta smådjur hann gömma sig i springor och skrymslen. I trädgården kunde jag röka, andas samt rensa. ) Nu dusch.

Kommentarer

  1. Vem ogillar kryp av alla slag, Anki eller du? Vi blev nästan invaderade av nyckelpigor i går när vi var på Öland. Det har knappt funnits några på hela sommaren, men igår var dom på hugget. Dom var överallt . Inne i bilen ,överallt på utsidan ,på kläderna, osv. Det har ju stått i tidningen att vi fått en ny typ av pigor som inte är så trevliga, så nu gillar jag inte våra vanliga heller. Jag kan dessutom inte se skillnad på trevliga och de andra. Dom är väl inte så farliga ,men lite giftiga bara, så där. För övrigt älskar jag Öland och dess unika landskap. Bilder följer.

    SvaraRadera
  2. Hej Ulla.Varken jag eller Ullis gillar insekter och läskiga smådjur. Och din dotter var så pedagogisk(eller illvillig) i telefon i går och berättade om alla kryp jag kan tänkas möta hemma hos henne. Jag förklarade, lika pedagogiskt, för henne att jag allvarligt funderade på att avboka resan. Två(tre..)-benta kryp kan jag hantera men inte spindlar o dy.
    Och till Ulrika; Starkt jobbat!! Stående ovationer!!!

    SvaraRadera
  3. hej Anki. Du skulle se de spindlar som trippar runt på vårt vardagsrumsgolv ibland! Men varken Rolf eller jag bryr oss inte mer än att vi väntar tills det inte är nåt vi ser på TV! Då fångar vi den och bär tillbaka den till uteplatsen. Eller dom ,men oftast kommer dom en och en. Hos Ulrika var jag mer bekymrad om jag skulle träffa på en mus! För dom gillar jag inte.

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra teknik att titta på tv istället!! Det skall nog funka för det Ulrika har ju många kanaler!!

    SvaraRadera
  5. jag tycker att du är modig som har gjort det alldeles själv. Kram Mikaela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad