Sol


Huset tomt, Anki är hemma igen, här skiner solen och vi har tjugo grader varmt men jag tycker hon ska komma tillbaka och titta på Two and a Half Men med mig. Ska jobba om några timmar och har den här hysteriska planen att hela huset ska vara skinande rent, dammfritt, väldoftande, rena lakan, rensat kylskåp... Allt, allt ska vara klart innan jag jobbar. Får se hur det blir med den saken.


Vad vi hann med i New York?


Åka Staten Island-färja.

Vara inne hos Donald Trump i hans megafula marmorhus.

Äta frukost i Central Park.

Se New Yorks Finest ha terroristävning med hundratals polisbilar.

Shoppa på 5:e Avenyn.

Promenera runt hela södra udden av Manhattan.

Se Ground Zero och försöka förstå vad som hände.

Vara inne i lilla kyrkan bredvid som mirakulöst inte fick en skråma.

Äta alldeles för mycket mat på Dallas BBQ.

Vara först med att köpa snabbkaffe p åStarbucks, helt ny promotion (smakar som riktigt Starbuckskaffe).

Blev inbjudna på Diet Coke promotion på 5th Avenue, flashigt värre, nya fina flaskor i aluminium. Vi snodde fem.

Gick på Titanic - The Artifact Exhibition och fick känna på hur kallt isberget var, och sen fundera över hur det kändes att hamna i vatten som var ännu kallare.

Gick på Bodies - The Exhibition och förundrades över det fantastiska som är vi människor. En upplevelse som lämnat hemsk eftersmak då vi (i efterhand) Googlat och funnit att kropparna som använts för denna utställning kommer från Kina och kanske till och med från avrättade fångar.

Hängde en hel del på Times Square och såg akrobater och breakdansare och allt folk. Mycket folk.

Åt mer goda mackor än vi visste fanns.

Drack kaffe i Bryant Park, denna oas som vi älskar.

Var inne på New York Public Library och lamslogs av hur fantastiskt vackert bibliotek det är.

Strosade runt på Manhattans South Seashore, Pier 17. Båtar, hav och en känsla av att vara någon helt annanstans på semester.

Gick och gick och gick och gick...

En hel del tunnelbana blev det också, samt lite taxi och limo.


Nu ska jag fortsättta städa.

Kommentarer

  1. En dag extra gjorde tydligen att ni hann med så mycket mera. Men vi tillbringade lång tid i Bryant Park, och en hel em. vid Statue of Liberty. Och inte att förglömma. Vi var ju på Top of the Rock, där vi kunde se hela Manhattan högt,högt upp!Det har etsat sig fast hos mig. Serien Without a trace har en inkedning som är väldigt lik den man får när man står däruppe. Ger ett sug i magen på mig varje gång det visas på tv. Det låter som om ni hann med väldigt mycket, och jag hoppas komma dit en gång till.

    SvaraRadera
  2. Ni har varit flitiga ser jag. jag blir så avundsjuk. Kram Mikaela

    SvaraRadera
  3. OJ, jag blir ju matt bara jag läser om allt ni hann göra...puh..men också glad för det låter som att ni hade en busbra trip till NY. Nästa OJ..visste inte det om utställningen Bodies, hm, hade tänkt att gå och se den, men jag tror jag skippar det nu. Ska kolla vad det kostar och donera motsvarande summa till Amnesty International tror jag...
    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Förstår nu vad du och A menar med att jag skulle trivas i NY. Du får vila upp dig tills vi kommer, inom en snar framtid vad det nu innebär. lilla rosa kaninen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad