Baby Jesus is in da House!


Jo, det är alldeles sant. Baby Jesus is in da House! My house. Jag har byggt en julkrubba med ett jesusbarn, två marior, två josefar och sex vise män. Två uppsättningar blev till en när den andre Baby Jesus bröt av foten. Så honom skickade jag till himmelen. Givetvis på Kristi Himmelsfärdsdagen. Jag har omgett stallet med fyra kyrkor också, som en liten historia om vad som följa skulle efter den där natten. Vattnat granen, lagt på juldukar, diskat och annat trams som omfattade dammsugning av glitter och granbarr. Nu ska jag softa.


Busy week, denna som kommer. Jobba som vanligt, göra klart tv-reklam och ny meny, baka kakor hos kusinen, kakor som ser ut som basketbollar och sen en massa julmotiv. Ska gå och se våran servitris Ana dansa på sin skolas stora performance night, och på söndag är det personalfest i baren. Det brukar alltid ge upphov till berättelser... Skicka paket till Sverige, jaga innetofflor som ser ut som lurviga stövlar, kanske hitta julklappar, hämta fläsk hos slaktaren och få lite experimentell Orencia står också på schemat.


Tror jag hinner med att diskutera Tiger Woods eskapader dessutom. Och Anna Anka. Jag tror att Paul lärt sig svenska och nu insett vilket monster han gift sig med. Good for him!

Kommentarer

  1. Hur hinner du med allt! För oss är halva dan slut innan vi kommit ifrån köksbordet! Antar att ni har snö fortfarande eftersom det är såpass kallt? många här önskar sig lite snö, för det här grå Göteborgsvädret tär lite på många. Det blir ju så mörkt. Mig stör det inte speciellt men det kan få bli lite vitt till jul. Det har varit, och är, så milt ute att blad börjar komma fram på vissa häckväxter och kaprifplen har stora nya blad. Men jag tror ju att kylan kommer förr eller senare. För övrigt inget nytt. Ska Lindsey Miller sluta och flytta? Skulle vilja se din krubba. Har du framme de fina husen med belysning? Granen ser varkligen jättefin ut! mysigt!

    SvaraRadera
  2. Sover du aldrig? Du är som en Duracell-kanin med ADHD. haha
    Kram Mikaela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad