Tak och gran

Hela veckan har det funnits karlar på mitt tak. De hamrar och bankar och klättrar på stegar. Själv har jag varit uppe vid halv åtta varje morgon, det är svårt att sova med dessa män utanför sovrumsfönstret. Har dessutom jobbat lite på kusinens restaurang, gjort mackor till catering. Jobbat på menyn till baren, jobbat vanligt, handlat julgranm en riktig. Släpat in den och satt upp den alldeles själv. Så går det när man är otålig och inte har lust att vänta på hjälp. Men fint blev det! Juligt värre nu i vardagsrummet. Skinka är beställd, likaså fläsk så att jag kan göra syltefläsk.

Nu är det redan fredag och jag ska ge mig av, hämta upp lite mediciner, handla, gå till apoteket. Massa ärenden innan det är dags att jobba kvällen. I morgon kommer inga karlar till mitt tak. Då ska jag sova minst till tio.

Kommentarer

  1. Färggrann och mysig att läsa är din blogg! Vi avhandlade det mesta på telefon, så jag säger bara, Ta hand om dig och kramar kramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Åh, en gran i stugan...redan?!? Du är ju för fasen redan amerikansk :-)

    Nåja, det låter som om du har förberett inför julen och det är ju bra, men eftersom jag aldrig är nöjd, när får jag se en bild på granen?

    Bamsekram,
    Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad