Balett i värmen


Idag ska jag se lite balett. Kusinens döttrar har sin årliga uppvisning på Mishler Theater, en otroligt fin teaterbyggnad som liksom är FÖR fin för den här lilla stan. Men glad att den finns är jag. Trettio grader varmt idag, lite för mycket. Strax ska jag ge mig ut med moster och handla blommor till flickorna. Vill knappt gå ut, så varmt är det. Men kvällen blir desto skönare. Gissar att vi hamnar på kusinens restaurang efteråt, det brukar bli så. Han har en ny köksmästare, en ganska ung kille som är rena geniet vad gäller mat och jag har inte ens prövat den snubbens matlagning. Lite gåslever kanske? Eller små hamburgare, så kallade SLIDERS, gjorda på bisonkött? Hur som helst ska aftonen avslutas med nattdopp i poolen och lite läsa bok i facklornas sken i trädgården. Kommer att bli en varm natt.

Kommentarer

  1. Skrev en kommentar tidigare idag, men vart tog den vägen? Nåväl,hoppas att ni hade en fin kväll på den vackra teatern. På vår sightseeing i Altoona så minns jag att ni visade var den låg. Nu är jag avundsjuk igen! På teatern,solen ,värmen .Och inte minst poolen. Vi hade nästan storm och ösregn mest hela dan, och det är bara 12-13 grader. Lite bättre idag. Njut av ledigheten idag. Kramar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad