Varde ljus


Dagen kunde ha börjat bättre. Det är lagom kul att vakna tjugo över tio och inse att man ska vara på jobbet tio minuter senare. Men jag klarade det! Nu, tretton timmar senare sätter jag mig ned för första gången idag (och tar det lugnt vill säga). Det var FÖR JÄVLA VARMT idag. Trettio grader, bara, men såååå fuktigt i luften att det kändes som att andas in dimma. Varm dimma. Faktum är att restaurangköket kändes svalare än utomhusluften. Trots detta gick jag hem efter jobbet och hämtade en flaska vatten, tog med mig cigg och mina nya ljusslingor och började jobba. Jag hade fått ett parasoll av moster som jag släpat hem och nu skulle jag klura ut hur man satte upp ljusslingor som är avsedda för just parasoller. Inte precis rocket science, men BÖKIGT. Dessutom hade det varit en fördel att antingen ha varit superstark eller haft en medhjälpare, det är liiiite tungt och krångligt att trixa med ett nio fots-parasoll och en gjutjärnsfot på egen hand. Jag blev klar dock!


Observera att bilden ICKE är från min trädgård, parasollet står fortfarande snett (efter sju sorger, många svordomar och en öm rygg), men ni kan se vad jag menar för sorts ljusslingor. Jag var så svettig när jag var klar (trots att klockan var nio på kvällen) att mitt hår var genomblött. Då var det en dröm att kasta sig i poolen, tjugosju grader varmt i vattnet, bara simma, svalka av sig.... Så efter lite diskande och städande och duschande sitter jag nu äntligen ned. Ska skriva klart kusinens inventarielista, bara lite finputs kvar. Imorgon fyller hans äldsta dotter, hon som dansar balett så bra, år och vi ska nog fira det uppe på deras restaurang. Då ska jag äta gott, gott. Tuna carpaccio med jalapeno oil poch yuzu caviar, kobe beef burger på hembakad brioche eller pan seared beef tenderloin med pancetta och gorgonzola.... Oj, jag är visst hungrig nu. Det fdår bli en varm macka, haha, med lite ost och vårlök, kronärtskocka och rostad röd paprika. Det går fort.


Så nu är bröllopsyran över i Sverige? Ska erkänna att jag smög in på SVT Play och tittade på vigseln och lite andra delar av bröllopet. Ingen rojalist egentligen, men som alla andra tycker jag att det är skoj att se Victoria stråla och vara lycklig. Gillar det lite rebelliska i att hon inte gav sig när det gäller val av karl. Ännu gladare att hon inte valde en stekare med kotlettfrisyr från Stureplan. Go girl!


Måste fundera ut hur Annika i DC laddat ned SVT Play på sin iPhone. DEt har inte jag klarat av ännu. Inte heller fattar jag hur jag ska kunna se filmer på iPhonen. Har köpt kablar för 50 dollar för att kunna koppla telefonen till TV:n bara för att upptäcka att jag saknar rätt hål i TV:n. Idiot! Jag alltså. Dessutom var det länge sedan kag köpte kablarna så det är för sent att lämna tillbaks dem. Ännu mer idiot.
För övrigt vill jag bara tillägga, inte att Kartago bör förstöras, men att jag vill smyga ned i Ankis resväska och följa med till Kreta. Det vill jag. Men först en varm macka. Det har jag förtjänat.

Kommentarer

  1. Din bror och jag tyckte det såg häftigt ut med ljusslingorna under parasollen. Vilken färg har den? Skönt med en som är så stor. Skickat ett mail till Emma på födelsedagen. Om hon inte läser det, så hälsa o gratta i alla fall. Hoppas att ni får riktigt trevligt hos Björn! Så glad att du kan nyttja poolen och att du har din lilla trädgård! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ulrika!!
    Övermåttan mysigt!! Älskar de är ljusen! SÅ vackert en varm sommarkväll!!
    Kan tro att det var smått bökigt faktiskt...
    Vet du, det var inte svårt att ladda ner svtplay. jag gick till App store, letade helt enkelt upp svt play där och laddade ner det. SÅ lätt!
    Sen tittade jag! Det gick SÅ bra!
    Hoppas att du lyckas också.
    Har inte sett ngn film via min iphone ännu, men det har K gjort via sin ipod touch, tror inte det är svårt.
    Lycka till!!
    OCH du, idag ska det bli 35 grader varmt här + fukt...Man försmäktar...
    FÖ är jag glad att bröllopet nu är ÖVER, hur vackert det än var (för det var det), men jag är noll rojalist :-)
    Men glad att hon fick sin älskade, såklart!!!
    Kram!!!
    STAY COOL!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad