Dollaraffärer, Knutbymördare och planering

Har ju glömt visa upp min Darth Vader-hand. Inget dåligt ärr jag fick. Kanske kan man tatuera över skiten så småningom. Ser ju ut som ett dåligt självmordsförsök.
Var på dollaraffären med moster idag, handlade massa nödvändigheter som duschdraperi, fejk-växter till terrarierna, Kleenex och Halloween-godis.

Efter snabb visit i baren där jag hann med att diskutera detta med kusin; servitrisernas förmåga att prioritera skvaller och privatsnack före kunderna, för många drinkar efter jobbet, nya menyn, Halloween-planer, Brunch-planer, krisen i Mellanöstern, krisen angående träden i Altoona (dom DÖDADE och tog bort ALLA stora träd längs huvudgatan, massaker och oförlåtligt, ska villigt erkänna att det upprörde mer än JonBenet-mordets senaste turer eller Jennifer Anistons eventuella bröllopsplaner), semestersnack (hur var det egentligen på stranden) och en hel del annat, skulle jag och moster ut och plocka blommor. Hon fick dock ta med sig lille Rob (som är på bild här) och åka för att köpa propan-gas till värmegrejerna som håller folk varma på uteserveringen.

Det gav mig tid att visa Robyn hur man sköter en blodsockermätare och ännu lite mer småsnack med kusinen och alla brandmän som ramlade in i baren. Brandstationen ligger mittemot baren, så vi har dom där jämt. Brandmän och poliser, knarklangare och tv-reportrar.
Variation bland gästerna!

Att plocka blommor i USA är inte så lätt. Här finns ingen Allemansrätt. Och folk har pistoler. Jag älskar blommor men vill inte bli skjuten för jag kniper en prästkrage på någons mark. Dessutom finns här skunk, giftiga ormar och spindlar samt Poison Ivy. Vi hade givetvis på oss sandaler och flip-flops, jag och moster, så det blidde litte hattigt att plocka blommor, men vi fick ihop lite grann. Som jag nu inser ligger kvar på verandan och måste sättas i vatten omedelbart.

Vart tog underbara Anette Kullenberg vägen, hon som är en av Sveriges vassaste skribenter. Jag saknar henne. Jag har en ny favorit bland bloggarna. Alby Hills. Tror jag har fastnat i missbruksbeteende när det gäller att surfa på nätet. Tyvärr inget givande som porr eller pokerspel, bara planlöst läsande. DN:s Kultursidor, kompisars Lunarstorm, bloggar, allt på Aftonbladet... Måste ge mig själv restriktioner. Max ett par timmar om dagen. Jag försummar disk, tv-tittande, läsande av böcker och mest av allt, sömn.

Nytt missbruk behövs eftersom summan av lasterna som bekant är konstant. Sprit kanske? Nu har jag haft massa vodka och Rom hemma i snart två veckor och jag har inte ens tagit oskulden på flaskorna. Alldeles strax ska jag dock dra på mig en kofta (första gången på länge som det behövs) och knata ner till baren för minituös meny-planering och korrekturläsning med kusin. Och då jävlar ska jag dricka mig lite full. Det var ett tag sen sist.
Läste att pastor Helge bestämt sig för att erkänna nu. Fattar ingen att snubben är råpsykopat och att han går igång på uppmärksamhet? En ynnest som han väl börjat sakna nu efter ett tag innanför murarna. Dessutom vill han säkert dra med sig Kristi Brud och resten av bedragarna ner i fördärvet, alla de som inte längre dyrkade honom. Det är inte lätt att vara Gud, inte. Inte i Knutby där gudarna är många och kärleken våldsam.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad