Agnes och psykopaten

Vad var det jag sade. Pastor Helge vill bara ha uppmärksamhet. Tack för att ni ställer upp, TV4 och alla tidningar. Det är ju beundransvärt att någon är snäll mot psykopaten och gör som psykopaten vill. Nu ska jag ta mig till banken och sätta in pengar så jag kan betala räkningar. Det regnar här och vi har Flood Watch, vilket betyder att det kommer att regna utav bara helvete i eftermiddag och hela natten. Antar att det är orkanen Ernestos dödsryckningar vi får ta del av.

Blev aldrig full igår, satt bara och jobbade i baren och fick färdigt hela menyn. Gick upp till Jenny en stund och drack kaffe, hon bor ovanpå baren. Sedan följde hon med hem och vi satt uppe och pratade tills halv fyra i morse.


Fladdermusen heter Agnes och i natt flög hon en snabbis över vardagsrummet. Hon är ju söt, ju. Jag kan inte döda henne med tennisrack som grannarna föreslår. Inte en chans. Om hon inte flyger ut på egen hand ska jag ringa en Wild Life Rescuer som kan hjälpa mig att rädda henne. Done deal.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad