Back in town



Äntligen uppkopplad igen. Har varit utan Internet, TV och tlefon i 13 dagar. Huva. Många hyrda filmer blev det. Och en himla massa städat och ommöblerat. Om en timme står jag på jobbet och lagar mat, om fyra timmar sätter jag mig i en fin gammal Merca och åker till kusin i Lebanon (jo, det heter så) och där ska jag vila mig och leka med kusinens fyra barn innan det är dags att döpa den minste på söndag. Kusinens fru och tillika barnens mor är hardcore katolik så det blir nog ett fint dop. Jack heter han, den lille. Direkt från kyrkan åker vi sedan till Washington och hämtar lilla mamma som ska komma på besök i tre veckor. Yeah! Pratade med henne nu på morgonen, kan inte fatta att hon är här om några dagar. Vi ska tillbaka till kusinen efter flygplatsen, men bara för en natt.

Har hunnit med mycket sedan senaste rapporten. Och ja, det blev städat. Nu är det
förvånansvärt fint här hemma, även om jag naturligtvis inte fick allt i den perfekta OCD-ordning som jag hade hoppats på. Har skaffat köksbord med granit-skiva, stora knippen majs att binda vid trappan på porchen (snart Halloween) och en massa annat typ en röd brödrost. Var på utflykt med Robyn och Ed häromdagen, åkte ner till Belleville i Amish-country och handlade svinbilliga grönsaker och blommor. Körde upp i Appalacherna och tittade på vidunderlig utsikt. Mysig dag. Nu ska jag packa så vi kan sticka direkt efter lunch-ruschen. Återkommer.

Förövrigt skäms jag för att jag inte röstade. Tänk att vakna och inse att Sverige har en borgerlig regering, attans...

Kommentarer

  1. Hej! Hittade dig på bloggportalen. Nu har jag kikat in på ditt liv här i US...Du bor inte sådär jättelångt från mig. Men, men...allt är relativt. Avstånd också!

    Hälsningar, Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad