Jul ute, jul inne...


Minus sex ute och alldeles vitt. Dock inte sa illa som i andra delar av landet, men det stormade igar, illa. Alla taken nere pa mosters fastigheter verkar ha gatt sonder. Det lag bitar lite varstans och takgubbarna kom och lade plankor for tat halla nere det som fanns kvar. Inte bra, kommer att bli mycket dyrt. Forsakringsbolaget kollar och forhoppningsvis kan de fa ersattning. Holl mig hemma igar tack vare stormen, det var en hel del tak som blaste ner i trafik och annat. i natt har det alltsa snoat och det blaser fortfarande, enligt min dator kanns det som minus 14 ute och det kan jag tro pa, det verkara vara nastan lika kallt inne. Ska ga ner och satta pa lite varme och koka en kopp choklad, sen till jobbet. Ar uppe tidigt! Konstigt.


I morgon ska vi till slaktare Erikson och bestalla julskinka och flask samt kopa julgran. Det i sin tur betyder att jag maste fixa en plats for granen och dessutom hitta en julgransfot, som jag ska ha nagonstans. Eller har jag slangt den????

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad