Pyssel


Att skaffa persienner ar ett aventyr. I alla fall om man ar lat, som undertecknad. Tog fram mattbandet och matte gjorde jag, men inte alla sex fonstrena. Bara 2. Det visar sig att det finns 4 olika storlekar pa sex fonster. Tva resor till Walmart senare har jag persienner i fyra av fonstren, tva saknas. Man kan inte alltid fa som man vill direkt...


Ledig i dag, har pysslat, Shawn har varit uppe och hjalpt mig bara upp kartonger fran kallaren, det ska vara det sista som ska packas upp. Kanske tio stycken. Julgranen ligger sorterad pa golvet och ska sattas ihop om en stund. I morgon ar min egen deadline, jobbar dagen och sen innan jag somnar ska det fanimej vara klart. Tack vare den superelaka forkylningen har jag inte fatt gjort halften av vad jag hade velat, men nu ar jag pa battringsvagen tack vare penicillin.


Min numera snalla hyresvardinna har tillbringat tva hela dagar med att mala trappracket vitt och det blir sa fint. Hennes man har satt upp totalt nio (!) kombinmerade brandvarnare/kolmonoxidvarnare (man maste ha sadanaa har med gas i huset. Silent killer. Ingen lukt, man bara somnar in...). Nar allt ar uppackat ska jag borja mala igen. Vagg efter vagg, list efter list. Behover hjalp i koket och uppe vid taken, men annars borde jag kunna gora det mesta sjalv.


Juldukar framme, julkrubba som ska upp, lussekatter som ska bakas, pepparkaksdeg som ska mixas... I helgen kommer kusin med fyra barn och jag ska dessutom bjuda in andra kusinens barn och deras kusiner (!). Elva stycken blir det, tror jag. Den aldste ar tolv, den yngste knappt tva ar gammal, alla utom en ar flickor. Sen ska vi julpyssla, baka pepparkakor och organisera ett luciatag. Jag kan lova att det ar ingen enkel match att fa elva amerikanska barn att lara sig Lucia-sangen, men skam den som ger sig. Det ska lussas!


Just, det, innan jag gor nagot annat ska jag ner och skura ur kallaren, i morgon kommer dom med tvattmaskin och torktumlare. Yippie! Jag kan tvatta igen! Jag ar totalt galen i att tvatta. Lyckan ar total. Typ...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad