Let it snow...


Det ska bli massa snow i veckan! Redan nu stormar det och en sa kallad Winter Storm Warning ar pakallad. Sen ska det snoa fran lordag till fredag... Yes! Kan jag saga som har hundra meter till jobbet och slipper kora bil. Bara mysigt alltsa. Men svart att ga ut i skogen med moster som planerat och bryta granris och plocka lummer, blir det. Mandag, tisdag och onsdag blir det helt omojligt eftersom det ar jaktsasong for radjur just da och man maste vara RIKTIGT korkad for att ge sig ut i skogarna de dagarna. Bergen runt Altoona ar massiv jaktmark. Radjur, kalkoner, vildsvin, varg, coyote, bjorn... Allt jagas med skjutvapen och sen pilbage. Stoooora pilbagar. Som den pa bilden. De har plast-radjur som dom tranar pa, min forra hyresvard brukade roa sig med att skjuta pilbage pa sitt latsas-djur pa min bakre veranda. Jag lovar, det ser sjukt ut.

Hur som helst, stormar gor det ute och jag har fatt nytt fonster i "the dining room" eller mellanrummet som jag kallar det tills dess att en dinner ar serverad dar. Dessutom har takgubbarna varit har och lagat sprickan i taket (i alla fall sa det racker tills varen. nar de ska lagga helt nytt tak) och som gradde pa moset fixade dom till min matta i koket som liksom har bubblat sig. Bra, men mindre kul att alla hantverkarna kom hit pa morgonen och vackte en MYCKET somnig Ulrika. Flydde faltet med moster, akte till Duane och valde ut tvattmaskin och torktumlare, hoppas fa dem installerade i borjan pa nasta vecka. Efterdet blidde det en rolig afton pa jobbet med Regan och Ed. Slutade vid halv tolv, moster satt i baren och drack Kahlua, blev lite full. Sen forsokte hon meja ner mig och morbror i "the alley" eftersom hon prompt skulle ha hem bilen (runt hornet bara). Hon hade jatteskoj och vi fick hoppa in i min tradgard.

Nu ska jag duscha snabbt innan Regan dyker upp for att hamta cortison-creme och bommulshandskar, den smarta damen har fatt brannskador av blekmedel over hela handerna. Handskar, nagon????

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad