Iskallt men tankar om grill...

Satan vad kallt det har blivit. Minus femton och vindar pa upp till 20 sekundmeter, det bir typ -20 grader i praktiken. Har jobbat brunch och sen gav jag mig ut trots kylan. En tur till Gabriel Brothers dar jag inhandlade en gjutjarns-griddle (som egentligen kostar 60 dollar, jag fick den for 10...man lagger den over tva brannare pa spisen och kan saledes grilla hemma i koket.) och lite annat trams, bla. en liten gullig sak till mamma som hon kan ha i tradgarden (och en likadan till mig sjalv.
Sedan lite mathandlande pa Weis dar jag hittade "svensk" kokos! Amerikansk kokos ar fuktig och inte sma bitar, utan tunna remsor ungefar. Inte alls lika god. Men nu fanns det den svenska varianten. Jag och moster blev lika glada. Ett stopp for att handla sushi blidde det ocksa. Sprungot runt i snart 15 timmar nu, dags att se lite Law & Order som jag spelat in pa min underbara DVR.


Alfred ar forresten fortfarande vid liv, trots fyra kartonger musgift som han mumsat i sig. Eller kanske ar det hans flickvan? En av de lyckliga tu sprang i alla fall forbi mig i koket alldeles nyss.

Kommentarer

  1. Läste om ert kalla väder.Kör försiktigt om det är halt.Idag har vi 3C och krokusen blommar. Ingen vinter i sikte, och ljusare för varje dag.Nu går det snabbt mot våren. Häftig grill.Den ska användas flitigt. Nu ska jag ivägoch köpa en skrivbordsstol.Surfade hela dagen igår och fick ont i nacken,då jag satt för lågt.Tusen kramar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad