Manisk


Jag kom ut! Internet alltsa... Lika glad varje gang det funkar. Nyduschad efter en frustrerad dag pa jobbet, men sen blev det trevligare. Lagade indisk mat: Tandoori kyckling, saffrans-basmati-ris, Tikka Masala-gronsaker (gron och gul blomkal, broccolislaw och vattenkastanjer) samt raita. Bjod in Moster och Morbror och vi hade en trevlig middag med en flaska vin till, sen diskade jag allt och gjorde fruktjuice av jordgubbar, kiwi, apelsiner och morotter och for att avsluta en manisk dag, gick jag ner till baren och gav Ed och Regan det som fanns kvar av middagen.


Det ar storm ute, riktigt mysigt men 10 grader varmt fortfarande - det har varit nastan 20 idag! Har satt upp solcellslampor utanfor min veranda ocksa, men det gjorde jag innan jobbet i morse. Det fungerar att ata massa frukt och gront, jag vaknar halv nio varje morgon och gor saker! Helt skadat... Nu ar maniskheten slut dock, ska slappa i min underbara recliner-fatolj.

Kommentarer

  1. Låter trevligt. sonen och jag ska ut och fotografera idag. Det blir också trevligt skapligt väder är det också idag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad