Ledig


Ledig hela dagen. Vaknat tidigt, tittat på tre avsnitt av en ny serie på Showtime, US of Tara. Handlar om en kvinna som har multipla personligheter, hon är mamma till två tonåringar och har en mycket förstående man. Ibland är hon en promiskuös femtonåring, ibland en religiös hemmafru från 50-talet, ibland en ölpimplande karl i flanellskjorta. Ganska rolig serie, lite lagom mörk men med mycket skratt också. Just nu tittar jag på Dexter, min favoritseriemördarserie. Det ni. Det var ett ord som heter duga. Dexter, den gode seriemördaren.


Mest fördriver jag tiden i väntan på att dom sk aringa från bilverkstaden. Besiktning idag. Bävar för resultatet. Bromsarna är dåliga, och kanske en massa annat också. Vete fan varför dom aldrig ringer. Hoppas det inte blir körförbud i alla fall. Jag behöver gå till banken, sätta in pengar, betala räkningar. Sen hem och vara lite aktiv. Bygga bokhylla kanske. Ja! Det ska jag göra idag.


Mest tänker jag på att fader Dragan blivit pappa. En liten flicka blev det. En söt liten flicka som kommer att bli det mest bortskämda barnet någonsin. Grattis, lille Dragan och grattis, Zeljka. Ni kommer att bli fantastiska föräldrar. Nu vill jag bara veta vad den lilla ska heta. Om ni tittar på bilden ovan, så är Dragan den unge mannen i rutig skjorta som sitter till vänster, över sin Zeljka.


Medans jag väntar på domedagsbesked från besiktningen, kan jag ju alltid riva ur lakan ur sängen, bädda rent, ta en dusch, förbereda lite middag. Eller är det sushi-dag idag? Jooooo. Det är det ju!

Kommentarer

  1. Ett stort grattis Till Dragan och hans fru hoppas jag att farbror Nick förmedlar från mig !!!

    SvaraRadera
  2. Ett litet förtydligande. Han i rutig skjorta är brödernas pappa. Unge mannen i rutig tröja är Dragan. Men ett stort grattis till dom nyblivna föräldrarna. Kan tänka mig att Janja är överlycklig!

    SvaraRadera
  3. Varför inte bara njuta av ledigheten, läsa lite, peta lite navelludd, ta ett långt bad och sedan avnjuta den sagda sushin? Tycker faktiskt att dagen är en alldeles ypperlig sushi-dag.
    Håller tummarna för att bilen gick igenom utan anmärkning!

    SvaraRadera
  4. Jeepen spökar???
    I know it ALL too well.
    Förresten, berättade jag att vi sålde vår röda jeep till en granne för 500 dollar och tre coronas, hahaha!
    Sen han tog över den har det knappt varit ett enda fel, och den gick igenom besiktningen...
    Ah'men typiskt va? FAST jag
    är så glad för hans skull, såklart! men superglad är jag också för att jag inte äger den längre.
    HOPPAS det gick bra för din jeep idag!!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag har skapat ett litet forum som jag kallar Smågodis (http://smagodis.getforum.org) för svenska tjejer bosatta i Nordamerika eller intresserade av USA/Canada i allmänhet och kanske planerar att resa eller flytta hit. Till skillnad från SWEA och Svenska Mammor, så är det gratis.

    Jag fick idéen då jag dagligen läser svenska bloggar från USA, där vi alla delar med oss av tips och information i kommentar fälten, men eftersom inte alla har en blogg så kommer ett forum till bra användning. Namnet Smågodis,
    eftersom vi saknar lösviktsgodis och att det är helt enkelt ett forum med lite gott & blandat!

    Själv bor jag i Californien med min man och dotter och har bott i Canada och USA i snart 12 år.

    Informera gärna dina läsare så vi kan nå så många svenska tjejer i USA och Canada så möjligt! Tack för hjälpen och jag hoppas att vi alla kan knyta lite kontakter, få lite tips och idéer!

    Kram,

    Anna

    Forum - http://smagodis.getforum.org

    Blogg - http://www.thethriftystylist.blogspot.com/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad