Oj. Jag har blivit normal.


Jag har blivit normal. Illa. Somnade vid halv tolv, vaknade halv sju. Gick upp 7.30. Har diskat, lagat omelett till frukost, serbiskt kaffe, sorterat alla mina lotions och mediciner. Nu tar jag en paus, en flaska vatten och sen ska jag dammsuga lite till. En lunch med moster, planera lite jobb. En tur till Weiss, handla ekologisk mjolk. Sen jobba 3 till 8. Och antagligen somna tidigt igen. Vad har blivit fel? Jag ska ju sitta uppe hela natten, kolla pa tv, sova halva dagen och vara trott, hoppa over frukost, bara fundera over allt som behover goras....? Men vem vet, det kanske ar bra, detta.


Vill dessutom tala om att det borjar bli trist att surfa runt pa bloggar som bara pratar om... andra bloggar. Jag skiter i kommentarskrig, struntar i vem som ljuger, bryr mig inte om vem som ar elak, tycker bloggpriser ar ganska lojliga, fattar inte att politiker bryr sig om rattshaverister som drar igang kampanjer pa bloggar bara for att de inte har ett liv. Jag vill bara lasa smarta grejer, veta hur Annika har det i Reston, vad Tonarsmorsan sysslar med, garva at Asfaltsmammans underbara skriverier, njuta av Fias finurligheter. Det ar bloggar jag gillar. Dom som skiter i alla andra, pa det bra sattet, och bryr sig en massa pa det riktiga sattet.


Jag kommenterar nastan aldrig, och det ar inte elakt menat. Tycker bara att det ar roligare att hinna med att lasa mer och fler. Ibland, nar jag ser hur vissa kommenterar pa MASSOR av bloggar varje dag, sa undrar jag hur de har tid att jobba, laga mat och prata med sina barn.


Nu e det slut pa rasten. Solen skiner, det ar 4 minus ute och helt vitt. Ska snart hitta mina svenska bokstaver igen. Om inte mamma dammsugit upp dem.

Kommentarer

  1. Svenska bokstäver? Hur ser dom ut? Tala om det för jag har inte dammsugit sen du åkte Eller skojar du nu igen???Gör jag bort mig nu igen?? Troliogen.

    SvaraRadera
  2. Jag blir i alla fall jätteglad om detta håller i sig. Som du vet.......Kram

    SvaraRadera
  3. Och detta kom såklart från mamma.

    SvaraRadera
  4. Herre Gud mamma lilla, nu fick du mig att skratta hysteriskt i minst fem minuter. Jag lovar att dom inte ligger på ditt golv. Jag hittade dom nyss i inställningrna i datorn. Du skojade, va? Eller?

    SvaraRadera
  5. Ja, faktiskt. Jag har gått på det en gång så det räckte. Men riktigt säker var du inte. Det fick dig att skratta i alla fall !

    SvaraRadera
  6. Meh...hur gullig är inte du då. Gillar att läsa din blogg också. Jag vet inte hur andra gör, men jag kommenterar vid tillfälle, oftast efter att Lilltjejen har gått och lagt sig, eller när hon inte är hemma, eller ibland när jag har rast på jobbet. Ibland är jag borta långa perioder från bloggen, och det är inte helt fel ibland. Det är inte så mycket bloggen, utan hela datorn. Ibland gör det gott att vara ifrån den!

    Tycker din nya dygnsrytm låter avundsvärd!

    SvaraRadera
  7. KUL att du gillar min blogg. jag läser här hos dig varje dag också.Idag skrev jag faktisktt om elaka kommentarer, men inte hos mig, utan på en annan US-blogg jag brukar läsa. den bloggen är skriven av en tjej i din stat. Hon blir så ansatt att det inte är sant. KUNDE inte låta bli att ta upp det hela.
    FÖ tycker jag också att awards är rätt jobbiga. Visst, man blir glad när man får dom. men sen ska man välja ut andra bloggare. Jag GÖR inte det. VILL INTE!!
    Och visst tar det tid med bloggande o kommentarer...
    DET gör det, men det är himla kul också!
    Ha det så BRA i Altoona. Tänker så ofta när jag läser om din restaurang att vi borde komma upp! Hur lång tid tar det att bila Reston-Altoona??

    SvaraRadera
  8. Jetlagen efter din Sverige-resa kanske gjorde att du fick "normal" dygnsrytn?

    SvaraRadera
  9. Men oj, här surfar jag runt och vad händer - jag blir ju jätteglad när du skriver att du gillar min blogg. DET är en utmärkelse det.

    Hm, jo det är jobbigt när folk är elaka, jag har själv fått en släng av sleven, men det är väl mest synd om folk som måste vara elaka tänker jag och går vidare.

    Med risk för att låta både patetisk och naiv, varför kan inte folk vara lite gulliga mot vrandra istället för att hoppa på andra människor som bara skriver för att det är kul??
    Kramar!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad