Vattentryck och solsken


Sitter och väntar på rörmokaren. Han ska komma och fixa min kran i badkaret, just nu kan jag inte få tillräckligt med tryck i duschslangen, hälften av vattnet vill fortfarande komma ut ur kranen och så kan vi inte ha det. Det tar en evighet att skölja ur håret, om man nu inte vill försöka böja sig ned och skölja av det under kranen då.... NOT!


Var ledig igår och började dagen med att få lite Orencia, så heter experimentmedicinen som jag får i dropp en gång i månaden. Det är en läkemedelsstudie så jag behöver inte betala, jag får betalt, trettiofem dollar varje gång jag tillåter att de kopplar ett dropp med denna biologiska medicin som ännu inte är godkänd för det jag har. Men oroa er inte, gott folk, den är godkänd för vanlig reumatism och min sjukdom är säkert så enveten att den inte ens låtsas om att Orencian kommer på besök. Känner i alla fall inte av en endaste biverkan.


En sväng till jobbet fö att kolla läget och sen hem för en arbetsfika med moster. Vi behöver stryka grejer på menyn, 83 saker är för mycket. Kaffet var gott och vi fick en del gjort. Sen tittade jag på TV i mass atimmar. Behövde komma ikapp med alla inspelade avsnitt av Eleventh Hour, Two and a half men, Law and Order, Without a trace och givetvis, American Idol. Och upptäckte mitt i natten att min DVR helt och hållet MISSAT att spela in min favorit: Criminal Minds!!!! Grymt upprörd blev jag. Mer upprörd än man borde bli över ett missat TV-program. Så jag gick och la mej. Och nu sitter jag här och försöker undvika att gå ner i en iskall källare och sätta på en maskin tvätt. Men ute skiner solen och det är nästan tio grader varmt. Ska sätta på kaffe och sitta på trappan och värma fötterna. Det ska jag.

Kommentarer

  1. Är tillbaka till verkligheten ;), ska försöka ringa dig i kväll.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Provade själv remicade, men inget hände fortfarande lika mycket reumatism och tarmsjukdom. Nu när jag har opererat bort hela tarmen verkar reumatismen hålla sig till lågtrycksdagar och jag har beslutat mig för att prova utan mediciner. Efter 20 år är man ju lite trött på sånt! Men om det skulel gå åt fanders så har jag haft ögonen just på Orencia, så skriv gärna hur det går! Är det en blindstudie, eller vet du med säkerhet att du får medicinen och inet ett placebo? Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Men Criminal Minds är ju en riktigt bra serie. Klart man blir irriterad! Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar bilden! och den på lekande barn var gullig!
    Har just talat med din moster som berättade att din kusins dotter fick sitt körkort idag. Och det är ju nåt visst med det, eller hur? För övrigt ser vi nästan samma serier på TV.American Idol kan jag se påYOU TUBE. Men jag minns när jag såg det hos dig! och vår favorit vann! Lite överraskande var det ju. Men kul!

    SvaraRadera
  5. Hi!(Practising am. english)Now I´ve seen the mom song och den var ju fantastisk kanske det finns andra där ute som oxå känner sig ständigt speedade och sen undrar omgivningen varför man inte kan ta det lugnt... Bamsekram från F

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad