Vila i frid, lille Nicklas

Alldeles för tidigt, alldeles fel. Alldeles för ung. Lille Nicklas är borta, han som ska lufsa runt och reta gallfeber på alla i sin närhet. Nicklas Nacklos, med underfundiga kommentarer och enveten själ. Jag har redan saknat dig i flera år, nu kan jag inte ens gå på din begravning. Lova att du chillar fett med Gussen och Cabezon och Ehab och lilla Veteran och Harold och alla andra som vi älskat, men som nu är där du är. På en parkbänk i himlens getto, med en Pripps Blå i ena näven och en joint i den andra. Hoppas du hittar frid där, den frid som du aldrig fann här på jorden. Du blir en grymt bra ängel, Nacklos, och lova att du flyger ner till mig ibland och hälsar på - som du alltid gjorde förr. Mitt i natten, när du inte ens visste att det var mitt i natten och du var hungrig och tyckte att jag kunde laga mat till dig. Tidigt på morgonen när du inte kunde sova för du hade rökt muskotnöt ur mammas skafferi och trodde att du kanske skulle bli tokig. När du kom hem från Eminem-konserten i Stockholm dit du åkt med din älskade Cilla. Oh, vad lycklig du var då. Och långt innan dess, när du gjorde en vacker graffitti åt just Cilla. Cecilia, jag älskar dig! Den ende tonåring i tuffa betongen som vågade ropa ut sin kärlek på väggarna. Du var aldrig tokig, men du var mycket mycket speciell och du har en plats i mångas hjärtan. Sov nu, lillpojken min.

Kommentarer

  1. Vackert skrivet, vila i frid Nickoo.....

    SvaraRadera
  2. Jag minns en speciell händelse med Nicklas. Vi satt och jobbade på Jörgens fabrik när du blev lite irriterad på honom. Han vände sig till Anki och sa" Du som är sjuksköterska vet ju att jag är lite tokig ,Eller hur? Varpå Anki fräste lite lätt och sa " det är du inte alls. Du behöver bara lära dig att lyssna." Då log Nicklas på det underfundiga sätt som bara han kunde. Jag minns ochså när vi skulle hämta upp honom i bilen och du sa att han skulle stå vid rondellen, och det gjorde han ! Precis i rondellen stod han och vinkade. MITT I ! Ja ,han var speciell och älskad av många tror jag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad