Grönt och vackert


Hemma igen, tillbaks till grottekvarnen... Solen sänker sig över bergen och jag har liljekonvaljer från kusinens trädgård att plantera innan det blir alldeles mörkt. Sen ska det målas, tvättas, städas, sorteras. Har haft en underbar men alldeles för kort helg med kusin och tillhörande fru samt deras barn och lilla Emma. Ungarna har klättrat i träd, lekt arga leken, vi har byggt slott av filtar och jag har ätit MASSOR av god, hemlagad italiensk mat. Inget slår 90-åriga tanter och deras matlagning. Nattvarden för lilla Maya var så vacker, hon strålade i sin vita klänning och skira blomsterkrans och så småningom ska jag lägga upp bilder. Vi åkte hem idag genom ett grönskande och badårande Pennsylvania, bergen ser så fina ut att man vill ta på dem, som mossa ser det ut men det är naturligtvis icke kram-vänliga träd och morbror tyckte nog att jag och moster var tjatiga som var tvungna att påpeka hur fint det var. Hela tiden. Nick von Serbo skulle känna sig som hemma, det ser ut som i Bosnien.


Hem, vek tvätt, satte på nya maskiner, packade upp, sen ut med moster. Mer organisationsprylar på Gabriel Brothers, sen upp till The Mall, in på ULTA och köpte schampo, sen syrsor, sen lite mat på Giant Eagle. Lämna gurkor i baren, en kopp kaffe med Ed, hämtade högre stege så jag kan måla mammas rum ända upp till taket - ser lite konstigt ut annars. Nu ska jag zona in i ett maniskt tillstånd igen efter en mycket avslappnad helg. Saknar redan barnen, men de kommer på fredag! Förhoppningsvis kan vi ha STOOOOR familjemiddag då, och mammas födelsedag kan vi nog fira redan på onsdag när hon kommer.


Dags att plantera.

Kommentarer

  1. Pennsylvania är riktigt vackert,det har jag sett när du och jag åkte till kusinen i höstas. Det kunde vi ju se från tågresan till NY också. Snart får jag uppleva det igen ! Kram.

    SvaraRadera
  2. Nu är det måndag kväll. och snart snart är det dags. Altoona, here I come !!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad